ارجمند از زنگ خطر موج سوم بیماری «کرونا» در جهرم خبر داد و گفت: با شناسایی ۴۳ بیمار جدید مبتلا به «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر شمار مبتلایان به این بیماری به سه هزار و ۴۰۸ نفر رسید.
کد خبر: ۹۰۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 29 September 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«سیدمجید ارجمند» با اشاره به زنگ خطر موج سوم بیماری «کرونا» در شهرستان جهرم، گفت: روز گذشته با ابتلای 43 بیمار جدید، شمار مبتلایان به بیماری «کرونا» در شهرستان های جهرم و خفر به سه هزار و 408 نفر رسید.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این در حالی است که شمار مبتلایان در روز یکشنبه ششم مهرماه 17 نفر بود که افزایش شمار بیماران در روز گذشته زنگ خطر موج دیگر این بیماری را به صدا درآورده است.

 

وی از مثبت بودن 60 درصد نمونه های ارسالی بیماران مشکوک به «کرونا» در جهرم خبر داد و اظهار کرد: اين موضوع نگران ‌كننده بوده و با توجه به شلوغ شدن مجدد مكان ‌های عمومی و كم‌شدن حساسيت ‌ها به رعايت اصول بهداشتی قطعاً موج سومی كه در ديگر استان ‌های ايران آغاز شده است به جهرم هم می رسد.

 

ارجمند با اشاره به اینکه شمار مبتلایان به بیماری کووید19 در شهر جهرم به 2 هزار و 610 نفر رسیده است، عنوان کرد: این رقم در شهرستان خفر نیز به 313 نفر افزایش پیدا کرده است.

 

وی به آخرین آمار مبتلایان به بیماری «کرونا» در توابع شهرستان جهرم، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری «کرونا»، تعداد 116 نفر از اهالی بخش کردیان و 78 نفر از اهالی بخش سیمکان شهرستان جهرم به این بیماری مبتلا شده اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم تعداد بیماران غیر بومی که از دیگر شهرستان های استان فارس به مراکز درمانی جهرم مراجعه کرده اند را 291 نفر عنوان کرد و گفت: همچنین تعداد نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به «کرونا» تا کنون 10 هزار و 348 نفر اعلام شده است.

 

وی همچنین تعداد كل بیماران بستری مشكوک و مثبت در بخش های «كرونا» بيمارستان پيمانيه جهرم را 23 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد، 19 بیمار در بخش های عمومی و چهار بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

 

ارجمند با اشاره به ترخیص پنج بیمار پس از بهبودی از بیمارستان، عنوان کرد: همچنین روز گذشته سه بیمار جدید در بیمارستان پیمانیه بستری شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان به شمار فوتی های ناشی از بیماری «کرونا» اشاره کرد که از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به 80 نفر رسیده است.

 

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار