مدیر جهاد کشاورزی اقلید فارس اعلام کرد:‌برداشت سیب زمینی از سطح ۶ هزار هکتار در این شهرستان آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود ۲۴۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.
کد خبر: ۹۰۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 29 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدعلی آقا میرطالبی، گفت: به دلیل کیفیت بالای محصول تولیدی، علاوه بر مصرف شهرستان به استان های همجوار و در صورت مساعد بودن شرایط صادرات به کشورهای دیگر صادر می شود و بخشی نیز نیاز بذری شهرستان را تامین می کند.

وی با اشاره به آغاز برداشت سیب زمینی از مهرماه تا میانه آبان ماه در اقلید افزود: ارقام سیب زمینی تولیدی شامل رقم هایی چون آگریا، سانته، جِلی، بانبا، فانتا و میلوا است.

میرطالبی ادامه داد: توپوگرافی زمین و شرایط آب و هوایی، استفاده از شیوه های نوین آبیاری همچون نواری، لینیر و کلاسیک، گرایش کشاورزان به تولید بذر و انجام فعالیت های تحقیقاتی در خصوص مقایسه ارقام مختلف سیب زمینی باعث افزایش تناژ و توسعه کشت این محصول در شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید ابراز امیدواری کرد: با سرمایه گذاری در بخش صنایع تبدیلی و سردخانه های نگهداری این محصول شاهد تکمیل زنجیره تولید سیب زمینی در اقلید باشیم که سبب تولید ارزش افزوده برای کشاورزان در این بخش خواهد شد.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس از قطب های کشاورزی در استان فارس و در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، سیب زمینی ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار