مطالبات مردم جهت تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز به دلیل ترس از ابتلای کرونا بالا رفته است اما مردم بدانند که واکسن آنفلوآنزا هیچ ارتباطی با کرونا نداشته و تاثیری بر آن ندارد‌.
کد خبر: ۹۰۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 30 September 2020
به گزارش تابناک فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر آن که ۷۵ هزار دوز واکسن به استان فارس اختصاص داده شده است، گفت: در دو شب گذشته ۴۳ هزار دوز وارد استان شد و از همان شب تزریق را با اولویت پرسنل درمانی آغاز کردیم. چنانچه کلیه پرسنل درمان استان چه در مراکز دولتی و غیر دولتی و خیریه و یا دانشجویان پزشکی مشغول در بیمارستان که با بیمار در ارتباط هستند، واکسن به طور رایگان تزریق خواهد شد.
 
عبدالرسول همتی اولویت دوم را بیماران خاص شامل  بیماران اچ آی وی مثبت، بیماران دیالیزی و پیوند اعضا و هموفیلی عنوان کرد و ادامه داد: اولویت سوم تمام مادران باردار هستند که با مراجعه به پایگاه‌های تحت پوشش می‌توانند واکسن را دریافت کنند. همچنین اولویت چهارم افراد تحت پوشش بهزیستی شامل کسانی هستند که معلولیت ذهنی یا جسمی دارند و یا سالمند هستند.
 
وی اولویت آخر را زندانیان عنوان کرد و گفت همه این پنج گروه هدف به طور رایگان واکسیناسیون می‌شوند.
 
همتی در ادامه تاکید کرد: اما در این میان بیماران پرخطر دیگری هم هستند که در طرح رایگان ما قرار نمی‌گیرند، اما می‌توانند با همراه داشتن کارت ملی به داروخانه‌ها مراجعه و واکسن را تهیه کنند. مثل بیماران دیابتی، بیماران قلبی و فشارخونی، بیماران کبدی، کلیوی، سرطانی و تنفسی و آسم.
 
همچنین برای پرسنل نظامی و امنیتی نیز که در معرض بیماری هستند و همینطور جانبازان شیمیایی سهمیه‌ای در نظر گرفته می‌شود که به صورت متمرکز توزیع خواهد شد.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه تاکید کرد: توصیه ای که به مردم می‌شود این است که غیر از این افراد پرخطر، واکسن زدن برای سایرین اشتباه است و عوارضی را به همراه دارد به گونه‌ای که من و خانواده‌ام هیچ واکسنی استفاده نمی‌کنیم و اجازه می‌دهیم واکسن به افراد پر خطر برسد. 
 
همتی در ادامه قیمت آزاد واکسن را بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان عنوان کرد و با اشاره بر لزوم تهیه واکسن تنها از سوی داروخانه‌ها گفت: اگر مرکزی جز داروخانه اقدام به توزیع و فروش واکسن کند به‌هیچ عنوان به آن اعتماد نکنید و پولتان را هدر ندهید.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار