نماینده مردم شیراز به گسترش روابط تجاری با ونزوئلا و تاثیر آن بر اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های ظالمانه دشمن مواجه شده دقیقا ونزوئلا نیز با همین تحریم‌ها گریبان‌گیر است  و الان زمان مناسبی بوده تا بتوانیم ارتباطات دوجانبه را با همدیگر تقویت کنیم.
کد خبر: ۹۰۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 01 October 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری در مجلس شورای اسلامی افزود: گسترش روابط تجاری با کشورهایی همچون ونزوئلا که با تحریم‌های آمریکا مواجه شده‌اند هم به نفع ایران خواهد بود و هم اینکه جبهه مقابل آمریکا با همبستگی تقویت می شود.
 
بررسی ها نشان می دهد کشور ونزوئلا بدترین شاخص فلاکت را در جهان از آن خود کرده است. این کشور با ثبت 214.9 در رتبه بندی شاخص فلاکت، به عنوان مفلوک ترین کشور شناخته می شود.
 
رتبه ایران در شاخص فلاکت در جهان
 
اقتصاددانان برای محاسبه شاخص فلاکت از دو روش استفاده می کنند؛ در روش اول شاخص فلاکت با درنظر گرفتن نرخ تورم و بیکاری در کشورها محاسبه می شود.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه و همچنین آمریکای لاتین توسعه پیدا کند به آمریکایی‌ها ثابت کرده‌ایم که راه دور زدن تحریم‌ها را می‌دانیم و هیچ کسی هم نمی‌تواند مانع از اقدام شود.
 
وی در ادامه افزود: اگر تحریم‌های دشمنان علیه ایران شکسته شوند دیگر کشورها جرات و جسارت پیدا نخواهند کرد که با جمهوری اسلامی ایران همراه شوند.
 
عضو مجمع نمایندگان استان فارس اظهار کرد: وقتی که می‌توانیم بخشی از نیازهای کشور را از ارتباط  تجاری با کشورهایی که از سوی آمریکا تحریم شده‌اند برطرف کنیم باید این کار انجام دهیم.  متاسفانه دولت در این 7 سال اخیر هیچ توجهی به ارتباط تجاری با کشورهای همسایه و آمریکا لاتین نداشت که همین موارد باعث شدند تا اقتصاد کشور با مشکل مواجه شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار