زنجیره تولید به روندی گفته می‌شود که از ابتدا تا انتهای شکل‌گیری و فرآوری محصول مانند بسته‌بندی، نگهداری و عرضه را شامل می‌شود که از دیدگاه استاندار فارس این زنجیره‌ موجب ارزش افزوده و رونق به ویژه در بخش کشاورزی و دامداری خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 01 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا؛عنایت‌الله رحیمی، پنجشنبه در جلسه بررسی طرح توسعه شهرستان خرامه در شیراز افزود: اگر جهاد کشاورزی و شرکت شهرک های صنعتی به بحث زنجیره‌های تولید و تشکیل این زنجیره‌ها توجه و کمک کنند بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی ادامه داد: کار خوبی که جهاد کشاورزی شروع کرده و در حال توسعه آن است بحث گیاهان دارویی و گلخانه و تغییر الگوی کشت در خرامه است.
رحیمی افزود: انجیر و پسته در این شهرستان گسترش خوبی داشته که منطبق با اقلیم و آب این منطقه است که می‌تواند اثرگذار باشد و این روند باید توسعه یابد.
استاندار فارس اضافه کرد: در زمینه راه‌اندازی واحد فرآوری قارچ در شهرستان خرامه نیز با توجه به وجود متقاضی، سازمان جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی کمک کنند که این کار انجام شود و تسهیلات لازم در اختیار متقاضی قرار گیرد تا این واحد نیز راه‌اندازی شود چرا که وجود یک واحد فرآوری قارچ با توجه به وجود واحدهای متعدد تولید قارچ در این شهرستان می‌تواند کمک بسیاری به تولید کنندگان کند.
وی همچنین گفت:یکی از پروژه‌های مهم مرتبط با شهرستان خرامه جاده خاوران، سروستان، خرامه، ارسنجان، سعادت شهر است که توسعه و اصلاح این محور می‌تواند اقتصاد شهرستان خرامه و شهرستان‌های همجوار را متحول کند.
او اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی از فرصت‌های مختلف قانون بودجه استفاده و این پروژه‌ اساسی را که مطالبه مردم است پیگیری کند.
استاندار فارس بیان کرد: به پیمانکاران مربوط توصیه کنید برای اجرای این پروژه تسهیلات دریافت کنند و دولت بازپرداخت آن تسهیلات را تضمین می‌کند.
رحیمی از دستگاه‌های اجرایی و سازمان مدیریت خواست که افزایش اعتبارات شهرستان خرامه را مد نظر داشته باشند تا در پایان دولت، میانگین توسعه این شهرستان با استان برابر شود.

اقدامات دولت در خرامه بیکاری شهرستان را به ۱۰ درصد رساند


فرماندار شهرستان خرامه نیز با اشاره به اینکه سند توسعه این شهرستان در اسفند سال ۹۶ در وزارت کشور رونمایی شد افزود: مجموع اقدامات و حمایت‌های دولت از زمان رونمایی از سند توسعه تاکنون سبب شده که بیکاری در این شهرستان از ۳۱ درصد به حدود ۱۰ درصد کاهش یابد.
فرهاد جهانخواه افزود: طی ۲ سال گذشته توجه دولت به بحث ایجاد اشتغال در این شهرستان بسیار چشمگیر بوده و تحولات زیادی را در شهرستان ایجاد کرده است.

خرامه از شهرستان های شمال شرقی فارس است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار