سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: صید ماهی در دریاچه سد تنگاب فیروزآباد آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ تن ماهی از این دریاچه صید و روانه بازارهای فیروزآباد و شیراز شود.
کد خبر: ۹۰۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 01 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: سیدکاظم موسوی با بیان این که عملیات صید از اوایل مهرماه آغاز و به مدت دو ماه ادامه دارد، اظهار داشت: مجوز صید ماهی در دریاچه سد تنگاب برای شرکت تعاونی صیادی اتابکان شهرستان فیروزآباد صادر شد.

وی افزود: عملیات صید و استحصال ماهی به وسیله این شرکت، در قالب ۴ تیم دو نفره و با استفاده از قایق و تورگذاری صورت می‌گیرد.

سرپرست جهاد کشاورزی فیروزآباد ادامه داد: عمده ماهی پرورش‌ یافته در این دریاچه کپور و آمور است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۱۵ تن ماهی از دریاچه سد تنگاب صید و روانه بازارهای فیروزآباد و شیراز شود.

موسوی اضافه کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل صید و صیادی و اتمام فصل تخم‌ریزی ماهیان در سد تنگاب فیروزآباد و بر اساس مجوزهای صادر شده از سوی این مدیریت تعاونی‌ها فعالیت‌های صیادی خود تا اطلاع ثانوی با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده است.

وی بیان داشت: شهرستان فیروزآباد با دو سد تنگاب با ظرفیت ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب که در حال بهره‌برداری از آن بوده و سد هایقر با ۹۹ در صد پیشرفت فیزیکی با ۲۳۰ میلیون متر مکعب در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ س

صید ماهی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار