امام‌جمعه فیروزآباد گفت: شرایطی سخت و دشوار، انتقادات و نقدهای بسیاری را در میان مردم و رسانه‌ها داشته و موجب دلخوری و نارضایتی عمومی در این شرایط سخت شده است.
کد خبر: ۹۰۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 03 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله سید عزیزاله هاشمی زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته، از روند موجود در این زمینه انتقاد کرد و اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد وضعیت نابسامان و افسارگسیخته بازار هستیم.

وی افزود: شرایطی سخت و دشوار، انتقادات و نقدهای بسیاری را در میان مردم و رسانه‌ها داشته و موجب دلخوری و نارضایتی عمومی در این شرایط سخت شده است.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به تحریم‌های آمریکا و گرانی در ایران ادامه داد: در ابتدای شیوع کرونا که آمریکایی‌ها هنوز خودشان گرفتار این ویروس نشده بودند فشارهای زیادی برای به زانو درآوردن ایران وارد کردند که از جمله تحریم شدید دارو و ماسک بود ولی نه تنها ایران از پای در نیامد و ضعیف نشد بلکه در این حوزه قوی‌تر هم شد و امروز خود آمریکایی‌ها به‌شدت با مشکل مواجه است.

هاشمی زاده با اشاره به نظارت بیش‌ازپیش دولت بر بازار اضافه کرد: انتظار می‌رود دولت به خاطر اینکه نظام سیاست‏گذاری میانی و خرد و ریز برنامه‌ریزی و اجرا در عرصه اقتصاد را بر عهده دارد و با هماهنگی و برنامه و اقدام قاطع در همه مراحل به‌ویژه نظارت دقیق و رصد و پایش مشکلات اقدامات مؤثرتری را انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اربعین حسینی و طرح این سؤال که آیا قیام حسینی درواقع یک قیام شکست‌خورده در تاریخ است؟ بیان داشت: در پاسخ به این سؤال باید گفت قیام حسینی یک حادثه و یا مقابله یک امام با یک ظالم و یک اتفاق نیست که در یک مقطع تاریخی پیش‌آمده باشد، بلکه پیام حسینی یک جریان فکری که با برخورد دو تفکر تاریخ را تحت شعاع خود قرار داده است و با پشتوانه شرع و عقل همراه و می‌توان گفت صیانت از این قیام و خون شخصیت‌های به شهادت رسیده که در رأس آن‌ها امام حسین است خداوند متعال قرار دارد.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: دشمنان نمی‌توانند با تفکری که پشتوانه توحیدی دارد برخورد و او را به شکست وادار کند و به گوشه‌ای از تاریخ بکشانند که از دید مورخان پنهان بماند.

هاشمی زاده گفت: به‌طورکلی پیام حسینی یک جریان توحیدی و یک قدرت تحت حمایت خداوند که هیچ وقت خاموش شدنی نیست و نمونه بارز این ادعا در اربعین حسینی است که با گذشت هزار و ۴۰۰ سال از این قیام میلیون‌ها انسان عاشق با شعار لبیک یا حسین از نجف تا کربلا هر ساله در حرکت که این خود یک پیروزی بزرگ تاریخ اسلام و بشریت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: آمریکا برای اینکه در جنگ موفق شود با تشکیل اتاق جنگ اقتصادی سه نهاد را به کار گرفت.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجه و سازمان جاسوسی سیا از جمله نهادهایی بود که در تشکیل این اتاق فکر همکاری داشتند.

هاشمی زاده افزود: وزارت خزانه‌داری آمریکا مأموریت دارد که راهکارهای ضربه زدن از راه اقتصادی به ایران اسلامی فعالیت و در واقع راه‌های تحریم‌های بانکی و غیر بانکی، تحریم‌های شخصیت‌ها و نهادها در نظام اسلامی و تحریم‌های نفتی در دستور کار این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: وزارت خارجه مأموریت دارد که کشورهای همسو با آمریکا را توجیه کند و اجازه ندهند هیچ تجارت و معامله‌ای با ایران باشد، ازاین‌رو سفرهای مقامات سیاسی آمریکا به کشورهای همسو بیشتر به خاطر فعال کردن این کشورها علیه ایران در بعد اقتصادی است.

امام‌جمعه فیروزآباد با بیان سومین نهاد که مؤثر در اجرای تحریم‌ها علیه ایران اسلامی است سازمان جاسوسی سیا عنوان و اضافه کرد: این مرکز از طرق جاسوسی و اقدامات امنیتی اطلاعات را کسب می‌کند و کشورهایی که با ایران رابطه تجاری دارند اطلاعات آن‌ها را در اختیار وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار می‌دهد و آمریکا این کشورها را تنبیه اقتصادی کند.

هاشمی زاده بیان داشت: نابسامانی‌هایی که امروز در کشور ایران در ابعاد مختلف اقتصادی مشاهده می‌شود تماماً برای به زانو درآوردن امت اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: به تعبیر قوی‌ترین کشورها مانند چین و روسیه، مقاومت مردم ایران پشت سر مقام معظم رهبری ضربه جبران‌ناپذیری به آمریکا در منطقه و جهان وارد کرده است.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت هفته گردشگری، ضمن تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته درزمینهٔ میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به مسئولان شهرستان و استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، خدمات ارزنده‌ای به شهرستان و استان در ثبت جهانی آثار باستانی و همچنین ثبت ملی دست‌بافت‌های داری شهرستان فیروزآباد ارائه شده است.

وی گفت: خدمات صورت گرفته در حوزه رفاه گردشگران و ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی مطلوب است و امیدواریم شاهد توسعه بیشتر در شهرستان و ثبت جهانی این هنر و هنرهای دیگر این شهرستان باشیم

هاشمی زاده تصریح کرد: شهرستان فیروزآباد هنرمند و هنردوست باید در همه بخش‌های گردشگری و صنایع‌دستی بدرخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار