امام جمعه اقلید اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و اداره جنگ و دفاع مقدس و...، در سایه حضور نسل جوان در صحنه صورت گرفت اما امروز از نظر جمعیتی نه تنها رو به جلو نیستیم بلکه عقب‌گرد پیدا کردیم.
کد خبر: ۹۰۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 03 October 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‎الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر به دغدغه‌ مقام معظم رهبری در زمینه جمعیت و پیر شدن جامعه تا چندسال آینده اشاره و آن را خطری بزرگ خواند و از اهمیت زاد و ولد و افزایش جمعیت سخن گفت.

وی اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و اداره جنگ و دفاع مقدس و...، در سایه حضور نسل جوان در صحنه صورت گرفت اما امروز ازنظر جمعیتی نه تنها رو به جلو نیستیم بلکه عقب‌گرد پیدا کردیم.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه دشمن با ایجاد جنگ اقتصادی، اختلاف و بهم‌زدن نظم و وحدت اجتماعی، نارکارآمدی نظام در حل مشکلات عمومی و معیشتی مردم، نفوذ در بدنه نظام اسلامی برای سوءاستفاده آتی و جنگ جمعیتی و بهم زدن زادوولد و سبک زندگی مردم ما به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی و کشور است، عنوان کرد: تک فرزندی، شغل شدن طلاق، عادی کردن سقط جنین، زندگی با حیوانات، ارتباط دختر و پسر و...، ترویج زندگی مجردی، دل‌بستن به ماهواره و لذت بردن از آن، تبلیغ و حاکم شدن سبک زندگی غربی،چشم و هم‌چشمی، گرانی، افزایش قیمت مسکن و...ازجمله مسائلی است که در جنگ جمعیتی با آن‌ها روبرو هستیم.

خطیب جمعه اقلید افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، نتیجه جنگ جمعیتی، از دست دادن هویت جامعه و پیروزی دشمن است.
نگرانی‌های مقام معظم رهبری در رابطه با مهدکودک‌ها و اجرای سند ۲۰۳۰ و تربیت سرباز و فرمایشات حضرت آقا درمورد جنگ اقتصادی و روانی دشمن و مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی ما از دیگر مسائلی بود که امام جمعه اقلید به آن‌ها اشاره کرد.

امام جمعه اقلید در بخش دیگر سخنان خود به نزدیک شدن به اربعین حسینی اشاره و بیان کرد: میلیون‌ها دل و جان عاشق از سراسر عالم اسلام تشیع و اهل کتاب، سال‌ها از نجف تا کربلا چشم به دیار امام حسین (ع) دوخته بودند و به پیاده‌روی اربعین می‌رفتند که امسال این کنگره جهانی به دلیل شیوع کرونا صورت نمی‌گیرد اما دل‌ها باهم و در گرو امام حسین (ع) است.

وی به برگزاری آیین ویژه اربعین در اقلید با همکاری موکب‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: این آیین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جوار شهدای گمنام اقلید برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار