مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس از انعقاد قرارداد خرید بیش از هزار تن گوشت گوساله منجمد داخلی با تولیدکنندگان، تشکل‌ها و شرکت‌های فرآوری و بسته بندی کننده گوشت قرمز در فارس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 03 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رهام رحمانی مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس درباره انعقاد قرارداد خرید گوشت گوساله منجمد داخلی در استان فارس با اشاره به خرید قطعی بیش از ۲۵۰ تن گوشت گوساله منجمد از دامداران فارس، اظهار کرد: گوشت گوساله به صورت پنج تکه و به قیمت هر کیلوگرم ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان از دامداران استان خریداری می‌شود.

او افزود: قیمت هر گیلوگرم گوساله زنده در شش ماهه اول امسال در مقایسه با دوره مشابه در پارسال افزایشی نداشته است.

رهام رحمانی گفت: در شرایط کنونی به علت بیماری کرونا، به علت کاهش مصرف و مازاد تولید داخلی در استان فارس، تولیدکنندگان برای فروش محصول و دریافت قیمت منصفانه با مشکل مواجه هستند.

مدیر کل پشتیبانی امور دام فارس اضافه کرد: شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس مجوز کارگروه تنظیم بازار کشور و دستورالعمل‌های شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان استان به خرید گوشت گوساله از آن‌ها اقدام کرده است.

او ادامه داد: تولیدکنندگان در سطح استان پراکنده هستند و ممکن است دانش و توان لازم را برای انعقاد قرارداد و تحویل گوشت به شرکت پشتیبانی امور دام را نداشته باشند، بنابراین لازم است تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها به عنوان نمایندگان تولیدکنندگان با انعقاد قرارداد و تحویل گوشت حضور مؤثر و فعال تری در بازار گوشت قرمز داشته باشند تا اینکه منافع خرید بخش دولتی به تولیدکنندگان منتقل شود.

او با اشاره به انعقاد خرید بیش از هزار تن گوشت گوساله منجمد با تولیدکنندگان استان فارس، افزود: که در حال حاضر کشتار دام در ۳ کشتارگاه دام سنگین و ۵ واحد فرآوری و بسته بندی گوشت در استان صورت می‌گیرد.

رحمانی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی در خرید دام از دامداران استان وجود ندارد، اضافه کرد: تولیدکنندگان، تشکل‌ها و شرکت‌های فرآوری کننده جهت انعقاد قرارداد همه روزه و در ساعات اداری می‌توانند به دفتر مرکزی اداره کل پشتیبانی امور دام استان، واقع در بلوار چمران مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار