رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت:توسعه ظرفیت تخت های بیمارستانی استان فارس ضروری است.
کد خبر: ۹۰۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 05 October 2020

تابناک فارس به نقل از برنا:اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در یکصد و هفتاد و هفتمین نشست این ستاد، پیرامون توسعه ظرفیت های تخت های بیمارستانی برای پذیرش بیماران نیازمند بستری برنامه ریزی کردند.
رئیس دانشگاه در این این نشست ضمن ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در استان، کاهش توجه عمومی نسبت به بیماری کووید ۱۹ را علت مهم سیر صعودی ابتلا در روزهای اخیر دانست و بر اهمیت جدی گرفتن توصیه های بهداشتی تاکید کرد.
دکتر «مهرزاد لطفی» افزایش بسترهای اطلاع رسانی عمومی در این زمینه با بهره مندی از تمامی ظرفیت رسانه ای در استان را در دستور کار قرار داده و جلب مشارکت عمومی در این زمینه را یک ضرورت خواند.


او با بررسی موارد مرگ و میر مبتلایان طی روزهای اخیر، با بیان اینکه برخی قربانیان بدون وجود بیماری زمینه ای جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند، این را یک هشدار دانست که اهمیت توجه به راهکارهای بهداشتی و پیشگیرانه را ضروری می سازد.
رئیس دانشگاه در ادامه نشست امروز خود به بررسی آمار ابتلا در سراسر استان، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی، روند پذیرش و بستری بیماران کروناویروس در بیمارستان ها و نحوه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته استان پرداخت.
دکتر لطفی با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری بیماران مشکوک و مثبت کروناویروس در بیمارستان های استان، ضمن ارزیابی ظرفیت بیمارستان های استان، برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد بیمارستان پشتیبان را در دستور کار اعضای ستاد قرار داد.
بررسی دلایل افزایش آمار ابتلا در برخی شهرستان های استان از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود که پیرامون راهکارهای مدیریت فعالیت های پیشگیرانه تبادل نظر و تصمیم گیری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار