نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت متأسفانه در این زمینه نظارت کافی وجود ندارد و شاهد ایجاد رانت برای برخی افراد هستیم، در حالی که نباید ارز دولتی برای عده ای خاص رانت ایجاد کند.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 05 October 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری ضمن انتقاد از نحوه تخصیص ارز دولتی برای تامین کالاهای اساسی، گفت: برای کالاهای اساسی یا نباید ارز دولتی تخصیص دهیم یا اگر اختصاص می دهیم، باید کل زنجیره توزیع کالا از بالا به پایین کنترل شود تا برای برخی افراد رانت ایجاد نشود.
 
وی تأکید کرد: دلیلی ندارد که ما ارز دولتی را به واردکننده ای اختصاص دهیم اما آن واردکننده کالا را با قیمت آزاد وارد کند و باعث شود که این کالاها با قیمت‌های سرسام آور به دست مردم برسد.
 
 
قادری درباره طرح تأمین کالاهای اساسی که اخیرا کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: با تصویب این طرح، بسیاری از اقشار جامعه می توانند کالاهای اساسی خود را با قیمت مناسب و از فروشگاه های زنجیره ای خریداری کنند.
 
وی افزود: در صورتی که این طرح به تصویب برسد، واردکنندگان ناچار هستند که کالاهای وارداتی خود را به این فروشگاه ها تحویل دهند و در نتیجه مردم می توانند کالاهای اساسی خود را با قیمت مصوب دولتی دریافت کنند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه برخی افراد ارز دولتی را دریافت کرده اما بازنگردانده اند که هم دولت از طریق سازمان تعزیرات حکومتی و هم قوه قضائیه باید با آنان برخورد کنند، چرا که معنا ندارد ارز دولتی را به عده ای از افراد دهیم اما آنان این ارز دولتی را صرف واردات کالاهای غیرضروری کنند یا آنکه اصلا کالایی وارد کشور نکنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار