بیست و چهارمین برنامه یادروز حافظ به دلیل شیوع کرونا با حضور مجازی حافظ‌پژوهان، علاقه‌مندان و فرهنگورانی از سراسر جهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۰۶۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروزسه‌شنبه در نشستی خبری اعلام برنامه‌های یادروز حافظ، ابراز داشت: همه برنامه‌های امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی تدارک دیده شده است.
صابر سهرابی با اشاره به دعوت از حافظ‌پژوهان بین‌المللی گفت: مقالات بسیاری به مرکز حافظ‌شناسی ارسال شده است که در یک هفته برگزاری ارائه و بیان می‌شود.
وی همچنین برگزاری برنامه‌هایی را در شهرستان‌های سراسر فارس یادآور شد که از برگزاری نمایشگاه‌ها تا نشست‌های ادبی و حافظ‌خوانی را دربر می‌گیرد.
سهرابی اعلام کرد: آیین افتتاحیه این مراسم همچون گذشته، شامگاه ۱۹ مهرماه ساعت ۱۹ خواهد بود که آیین گل‌افشانی مزار حافظ و ادای احترام به این شاعر از صدا و سیمای مرکز فارس پخش خواهد شد؛ همچنین آغاز نشست‌های علمی ۲۰ مهرماه است.
رئیس مرکز حافظ شناسی نیز با ارسال پیامی به این نشست خبری، ابراز داشت: باتوجه به شرایط موجود، مرکز حافظ‌شناسی نیز مانند بسیاری دیگر از نهاد‌های فرهنگی ناگزیر فعالیت‌هایش را به فضای مجازی منتقل کرده است.
کاووس حسنلی ابراز داشت: این مرکز با درک شرایط ویژه کشور، برای تولید آثاری هنری در قالب‌های گوناگون از جمله موشن‌گرافیک و پویانمایی اقدام کرده است.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین بخش‌های مراسم یادروز حافظ، برنامه‌های علمی و نشست‌های تخصصی آن در شیراز است که امسال فرصت همراهی علاقه‌مندان در سراسر ایران و جهان با این نشست‌ها ایجاد شده است.

بررسی، نقد و آسیب‌شناسی کارنامه حافظ‌پژوهی موضوع نشست‌های علمی


عضو هیات علمی دانشگاه شیراز موضوع برنامه‌های علمی یادروز حافظ سال ۱۳۹۹ را «بررسی، نقد و آسیب‌شناسی کارنامه حافظ‌پژوهی» عنوان کرد و ادامه داد: کارشناسان مرکز حافظ‌شناسی از سال ۱۳۹۸، گفتگو‌ها و رای‌زنی‌ها را با حافظ‌پژوهان آغاز کردند و در موضوعات مختلف مقاله و سخنرانی سفارش دادند؛ بنابراین آنچه در برنامه‌های امسال ارائه می‌شود دستاورد پژوهش‌هایی است که استادان در این مدت انجام داده‌اند.
حسنلی عنوان کرد: سخنرانی‌های امسال به صورت کلی رویکردی آسیب‌شناسانه دارند و براساس برنامه‌ریزی‌ها بهاءالدین خرمشاهی "بعضی از مهم‌ترین مرجع‌های حافظ‌پژوهی" را معرفی خواهد کرد، میرجلال‌الدین کزازی درباره "دوگانه‌گرایی ایرانی در سروده‌های حافظ" سخن خواهد گفت و محمود فتوحی رودمعجنی درباره "حافظ در چهارسوی نظریه‌های ادبی" بحث خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار