مطالعات جدید نشان می‌دهد نوشیدن قهوه پیش ازخوردن صبحانه می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 06 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بسیاری از افراد زمانی که شب خواب کافی ندارند، اول صبح سراغ قهوه می‌روند تا به این ترتیب و با کمک کافئین آن سرحال شوند، اما مطالعه جدید محققان انگلیسی دانشگاه «بث» نشان می‌دهد نوشیدن قهوه پیش ازخوردن صبحانه می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد.

در این مطالعه محققان افراد را در سه گروه مورد بررسی قرار دادند. در یک گروه افراد در حالی‌که شب قبل خواب کافی داشتند، صبح ناشتا نوشیدنی قندی را صرف کردند. گروه دوم بعد از یک شب خواب به هم ریخته و کم، نوشیدنی قندی را خوردند، اما گروه سوم نه تنها خواب‌شان به هم ریخته و کم بود بلکه پیش از خوردن نوشیدنی قندی، یک قهوه غلیظ و بدون قند هم خوردند. سپس تغییرات قند خون بعد از خوردن نوشیدنی قندی در هر سه گروه مورد بررسی قرار گرفت.

قهوه باعث افزایش ناگهانی قند خون می‌شود
در این مطالعه مشخص شد تفاوتی بین گروه اول و دوم از نظر تغییرات قند خون بعد از صرف نوشیدنی قندی وجود ندارد. به عبارتی صرف یک شب بد خوابیدن، تاثیری روی واکنش بدن در صبح ناشتا در برابر نوشیدنی قندی ندارد، اما در مقابل زمانی که افراد اول قهوه تلخ و سپس نوشیدنی قندی می‌خوردند، سطح قند خون آن‌ها تا ۵۰ درصد بیشتر از حالت عادی افزایش می‌یافت. این افزایش شدید نشانه خوبی نیست و محققان می‌گویند ممکن است با تکرار زیاد این وضعیت مقاومت انسولینی در افراد ایجاد شود، اما آیا این مطالعه به آن معناست که نباید سراغ خوردن قهوه در روز‌هایی برویم که خواب‌آلود هستیم؟

محققان این مطالعه معتقدند حداقل چیزی که هم اکنون می‌توانیم بگوییم آن است که بهتر است ناشتا سراغ خوردن قهوه نرویم و نوشیدن قهوه را به بعد از خوردن صبحانه موکول کنیم تا شدت نوسان قند خون را کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار