رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مسمومیت ۲۰ نفر به دلیل مصرف قهوه در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 07 October 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: روز گذشته خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر مسمومیت در شیراز به دلیل مصرف قهوه این موضوع که هم تعجب و نگرانی مردم را در پی داشت از سوی مسئولان علوم پزشکی تایید شد.

محمد جواد مرادیان رئیس مرکز اورژانس استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز، به تشریح دقیق‌تر این موضوع پرداخت و اظهار داشت: به دنبال گزارش یکی از بیمارستان‌ها به مرکز اداره عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر مراجعه دو نفر با علائم سردرد، سرگیجه و مسمومیت به دلیل مصرف قهوه این موضوع با حساسیت ویژه پیگیری شد.

وی افزود: در یک هفته اخیر به تمامی بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس 115 اعلام کردیم که در صورتی که مراجعه‌کننده و یا تماسی مبنی بر مسمومیت قهوه داشتند، اطلاع‌رسانی کنند و در این مدت 20 مورد گزارش مسمومیت با قهوه با علائم سردرد، تهوع و حتی تشنج به دنبال مصرف قهوه بودیم.

مرادیان ادامه داد: این موضوع تنها مربوط به کلانشهر شیراز و منطقه خاصی نیست و در اکثر شهرستان‌های فارس گزارش داشته‌ایم.

رئیس اورژانس استان فارس تصریح کرد: بلافاصله این موضوع به حوزه معاونت بهداشت و سازمان‌های مربوطه برای پیشگیری این موضوع اطلاع‌رسانی کردیم و موضوع از طریق حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی برای تشخیص بیشتر در حال بررسی و پیگیری است.

 

مرادیان با اعلام اینکه ظاهرا قهوه‌ای تازه در بازار توزیع شده است که میزان کافئین بالاتری نسبت به قهوه‌های معمولی دارد، از شهروندان خواست حتی‌المقدرو قهوه را از جاهای معتبر و مغازه‌هایی که نظارت بهداشتی و صنفی دارند تهیه و خریداری کنند.

وی اظهار کرد: مردم با مصرف قهوه و مواجه شدن با هر گونه علائم سردرد، سرگیجه و تهوع و تشنج سریعا با اورژانس 115 تماس بگیرند و یا موضوع را به سامانه 190 اطلاع دهند.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز با تاکید بر اینکه پس از بررسی بیشتر و میزان جمع‌آوری این نوع قهوه توسط مراجع رسمی این موضوع هفته آینده اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: دلیل مسمومیت‌ها میزان کافئین بیشتر از حد مجاز بوده است.

جلیل معین مسئول اتحادیه قهوه‌فروشان فارس نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در شیراز بیان کرد: قهوه‌های خشک انواع مختلفی دارد و هیچ ارتباطی به صنف ما ندارد و در این زمینه یک جلسه برای روز یکشنبه گذاشته‌ایم و هنوز چیزی به طور حتم مشخص نشده است و این موضوع در حال بررسی است.

برچسب ها: قهوه ، مسموم ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار