متخصص طب سنتی ایرانی از تاثیر مصرف ترشیجات بر بیماری کبد چرب می گوید.
کد خبر: ۹۰۷۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 10 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: دکتر محمد، عسکرفراشاه متخصص طب سنتی ایرانی گفت: یکی از باورهای غلط طبی که در جامعه رواج دارد، مصرف ناشتا ترشیجاتی نظیر سرکه، آبغوره و آب زرشک برای درمان کبد چرب است.

او با بیان اینکه از دیدگاه طب ایرانی ترشیجاتی نظیر سرکه طبع سرد و خشکی دارند، افزود: این باور که مصرف سرکه موجب بهبودی تمامی افراد مبتلا به کبد چرب می شود، اشتباه است زیرا در افراد با مزاج سرد و مبتلایان به کبد چرب ناشی از سردی مزاج، مصرف سرکه نه تنها سبب بهبودی آنها نمی شود بلکه مشکلات عصبی و گوارشی را تشدید می کند.

عسکرفراشاه ادامه داد: از منظر طب ایرانی کبدچرب نوعی سومزاج محسوب می شود یعنی مزاج یا کیفیت غالب بر کبد این افراد اعمال خود را به درستی انجام نمی دهد و از حالت طبیعی خارج شده است، با این دیدگاه مبتلایان به کبد چرب یا دچار درجاتی از سومزاج گرم و یا سومزاج سرد شده اند که با توجه به علائم بالینی، متخصص مربوطه بسته به نوع سومزاج درمان را آغاز می کند.

متخصص طب سنتی ایرانی اظهارداشت: در صورتی که افراد مبتلا به کبد چرب، دچار سومزاج سرد کبد شده باشند با مصرف ترشیجاتی نظیر سرکه نه تنها بیماری آنها کنترل نمی شود بلکه با کاهش متابولیسم کبد این افراد، بیماری تشدید می شود.

او ادامه داد: البته استفاده از این چاشنی ها برای بیماران مبتلا به زخم های گوارشی و یا مبتلایان به التهاب روده نیز مشکل آفرین است.

عسکر فراشاه اضافه کرد: سرکه با افزایش اسیدیته معده می تواند در هضم غذاهای چرب و سنگین مفید باشد و افراد می توانند از این چاشنی به مقدار کم و برای تسهیل هضم غذا کمک بگیرند، ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

برچسب ها: کبد چرب ، ترشی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار