مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از تولید ۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان کازرون در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۰۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹ 11 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به تولید ۲ هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان کازرون در ۶ ماهه نخست امسال، اظهار کرد: تعداد ۷۰ واحد پروار بندی صنعتی و نیمه صنعتی و ۲۰۰ واحد پروار بندی سنتی در این شهرستان فعال است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این واحد‌ها سالیانه ۶۸ هزار راس دام سبک و ۹ هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین (گاو، گوساله و گاومیش) برای تامین گوشت قرمز پرورش داده می‌شوند.

رشیدی بیان کرد: در حال حاضر این مدیریت سعی در بالا بردن ضریب تبدیل و افزایش وزن لاشه با اصلاح نژاد دام سبک و سنگین پر تولید مانند نژاد سانن، آلپاین و سیمینتال دارد.

او تصریح کرد: در حوزه پرواربندی و پرورش دام‌های گوشتی در شهرستان کازرون، برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است و هزار و ۱۰۰ نفر هم به طور غیرمستقیم در این عرصه مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با بیان اینکه تولید گوشت قرمز در این شهرستان با رعایت کامل قوانین و مقررات بهداشتی صورت گرفته و در هنگام کشتار هم نظارت‌های کامل شرعی و بهداشتی صورت می‌گیرد، افزود: گوشت تولید شده از لحاظ بهداشتی و شرعی بدون هیچ مشکلی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

 

برچسب ها: تولید ، گوشت قرمز ، کازرون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار