مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ابراز تاسف از جانباختن یازده بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و همراهی مردم در استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌ها را تنها راه مقابله تاثیرگذار با این بیماری دانست.
کد خبر: ۹۰۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 11 October 2020
به گزارش تابناک فارس: سید روح‌الله حسینی در جلسه خبری بیان وضعیت آماری کووید۱۹ در استان فارس گفت: استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری، بحث گرفتن آزمایش از افراد دارای علامت و مشکوک به کرونا را در دستور کار قرار داد و مراکز ۱۶ ساعته را با هدف تداوم این اقدام و ارائه خدمات اولیه به شهروندان راه‌اندازی و فعال کرد.
 
حسینی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در اسفند سال گذشته تا صبح ۲۰ مهر، ۳۱۲ هزار و ۸۳۷ نمونه از افراد مشکوک و دارای علامت بیماری کرونا، گرفته شده است، گفت: از بین این نمونه‌ها ۶۲ هزار و ۳۳۶ نفر مثبت و بیمار تشخیص داده شده‌اند.
 
او با بیان اینکه درصد افراد بهبود یافته از بیماری کرونا در فارس بیش از ۹۰ درصد بوده است، گفت: ۵۵ هزار و ۶۴۸ نفر از بیماران، کاملا بهبود یافته و از قرنطینه خانگی خارج یا از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
 
حسینی با ابراز تاثر از اینکه تاکنون ۱۰۸۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس فوت کرده‌اند، گفت: تا صبح امروز ۱۱۰۹ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند و از این تعداد ۱۰۸ نفر در بخش‌های ICU، خدمات مراقبت ویژه دریافت می‌کنند.
 
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: براساس استانداردهای تعیین شده ستاد ملی مبارزه با کرونا، ۱۵ شهرستان استان فارس در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به حاکم بودن وضعیت قرمز در اکثر شهرستان‌های فارس، رنگ وضعیت کلی این استان هم در آستانه قرمز شدن قرار دارد و این موضوع نشان دهنده حساسیت شرایط است.
 
این پزشک متخصص طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تداوم وضعیت صعودی تعداد بیماران و فوت شدگان در فارس، گفت: شهروندان باید متوجه باشند که بهترین و موثرترین و تنها راه مقابله تاثیرگذار با کروناویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، خصوصا استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار