معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با ابراز تأسف از مرگ ۱۱ هم استانی دیگر در اثر ابتلاء به کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان این بیماری را از ابتدای شیوع تاکنون، ۱ هزار و ۹۲ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۰۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷ 12 October 2020

به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با اعلام آخرین اطلاعات مربوط به کرونا ویروس در استان فارس از افزایش آمار نمونه گیری به بیش از ۳۱۴ هزار مورد از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: با بررسی نمونه‌های انجام شده، از ابتدای شیوع تاکنون ۶۳ هزار و ۹۹ بیمار مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

وی با ابراز تأسف از مرگ ۱۱ هم استانی دیگر در اثر ابتلاء به کرونا ویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان این بیماری را از ابتدای شیوع تاکنون، ۱ هزار و ۹۲ نفر اعلام کرد.

او همچنین با اشاره به بالا بودن موارد بستری بیماران مشکوک و دارای علامت کرونا ویروس، افزود: از مجموع هزار و ۹۵ بیمار مشکوک و یا دارای علامت بیماری کووید ۱۹ که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۱۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش هایICU مراقبت‌های ویژه دریافت می‌کنند.

دکتر همتی همچنین از بهبودی ۵۶ هزار و ۴۴۰ بیمار از ابتدای شیوع تاکنون در استان خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند و ابراز امیدواری کرد دیگر بیماران نیز سلامتی خود را بازیابند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به وضعیت کنونی استان در زمینه کرونا ویروس اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون بیش از نیمی از شهرهای فارس در وضعیت قرمز هستند، تاکید کرد: کنترل این بیماری به مسؤولیت پذیری تمامی ما وابسته است و در شرایط کنونی عده‌ای به دلیل سهل انگاری دیگران به بیماری مبتلا می‌شوند.

او با درخواست از عموم مردم برای جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی، یادآور شد: در این زمینه لازم است استفاده از ماسک به محض خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران و رعایت مراقبت‌های فردی و اجتماعی جدی گرفته شود.

برچسب ها: کرونا ، ویروس ، استان فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار