مسئولان بهداشتی فارس در نشست روز دو شنبه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا از مردم خواستند که در صورت داشتن علائم بیماری، مستقیما به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، زیرا هم ازدحام ایجاد می‌شود و هم خود بیمارستان‌ها می‌توانند عفونت را انتقال دهند. بنابراین تنها در صورت نیاز با راهنمایی سامانه ۴۰۳۰ به مراکز ۱۶ ساعته محل خود مراجعه کنند.
کد خبر: ۹۰۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 13 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دکتر عبدالرسول همتی  در نشست ستاد مدیریت دانشگاهی بیماری کرونا در شیراز درباره اقدامات در حال پیگیری حوزه بهداشت در راستای پیشگیری و مدیریت بحران کرونا در سطح استان گزارش داد و افزود: با توجه به کاهش دما و سرمای هوا در استان خانواده ها باید از خود و اطرافیان بیش از پیش مراقبت کنند تا از ابتلای هرگونه بیماری به ویژه سرماخوردگی و آنفلوآنزا در ایام فصل سرما جلوگیری شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این گزارش به وضعیت کنونی استان در زمینه کروناویروس اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون بیش از نیمی از شهرهای فارس در وضعیت قرمز هستند، تاکید کرد: کنترل این بیماری به مسوولیت پذیری تمامی ما وابسته است و در شرایط کنونی عده ای به دلیل سهل انگاری دیگران به بیماری مبتلا می شوند.

او با درخواست از عموم مردم برای جدی گرفتن توصیه های بهداشتی، یادآور شد: در این زمینه لازم است استفاده از ماسک به محض خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران و رعایت مراقبت های فردی و اجتماعی جدی گرفته شود.

در این مراکز، خدماتی همچون غربالگری، درمان سرپایی و ادامه مراقبت در منزل از جمله ، مشاوره، آموزش و تجویز دارو انجام می شود ، از این رو بیماران مشکوک به کرونا در نخستین اقدام باید به این مراکز مراجعه کنند.

انجام اقدامات تشخیص و درمانی و در صورت لزوم انجام تست کرونا به صورت رایگان و ارجاع جهت بستری بیمار در بیمارستان و ادامه درمان در بیمارستان از دیگر خدمات این مراکز است.در عین حال فرد دارای علائم بیماری کرونا می‌تواند با سامانه ۴۰۳۰ که ۳۲ هزار کارشناس در آن آماده پاسخگویی به سوالات مردم هستند، تماس بگیرد و راهنمایی‌های لازم را دریافت کند تا در صورت نیاز به مراکز سرپایی ارجاع داده شوند.

مسوولان بهداشتی فارس در نشست روز دو شنبه ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کرونا از مردم خواستند که در صورت داشتن علائم بیماری، مستقیما به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه نکنند، زیرا هم ازدحام ایجاد می‌شود و هم خود بیمارستان‌ها می‌توانند عفونت را انتقال دهند. بنابراین تنها در صورت نیاز با راهنمایی سامانه ۴۰۳۰ به مراکز ۱۶ ساعته محل خود مراجعه کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار