مدیرکل تعزیرات فارس همچنین اعلام کرد که طی ۶ ماه اول امسال بیش از ۱۰۰ پرونده در خصوص موتورسیکلت قاچاق توسط این دستگاه، رسیدگی شده است.
کد خبر: ۹۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 13 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:غلامرضا سالاری گفت: چندی پیش یک دستگاه خودروی پژو در حومه شهر لار متوقف و از آن بالغ بر ۵۸۰۰ لیتر سوخت از نوع گازوئیل، که در مَشک جاسازی شده بود، کشف شد.

 سالاری با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر شده بود، گفت: شعبه اول تعزیرات شهرستان لارستان، در رسیدگی به پرونده این متهم و پس از انجام تحقیقات، تخلف را محرز تشخیص داد و حکمی مبنی بر توقیف سوخت کشف شده و پرداخت جریمه به مبلغ ۶۱۰ میلیون ریال از سوی متهم را صادر کرد.

ضبط ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در فارس

مدیرکل تعزیرات فارس همچنین اعلام کرد که طی ۶ ماه اول امسال بیش از ۱۰۰ پرونده در خصوص موتورسیکلت قاچاق توسط این دستگاه، رسیدگی شده است.

سالاری اضافه کرد: شعب رسیدگی کننده به این پرونده‌ها حکم به ضبط موتورسیکلت‌های توقیف شده و پرداخت جریمه نقدی از سوی مالکان آن صادر کرده‌اند.

وی گفت: هر کالای خارجی الزاما باید از مسیر قانونی و با پرداخت عوارض گمرکی وارد کشور شود، در غیر اینصورت قاچاق تلقی شده و نگهداری و فروش آن پیگرد قانونی دارد و مرتکبین وفق ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به ضبط کالا و جریمه نقدی محکوم خواهند شد.

مجازات قانونی قاچاق بازدارندگی لازم را ندارد

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس با بیان اینکه مجازات های پیش بینی شده در قانون بازدارندگی‌های لازم را ندارد، گفت: قاچاق کالا لطمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور وارد می کند.

سالاری خاطرنشان کرد: از تضعیف تولیدکنندگان داخلی تا ناکام ماندن دولت در وصول عواید و حقوق واردات کالا، لطمه‌های قاچاق محسوب می‌شود لذا تعزیرات حکومتی در راستای حمایت از تولید و اشتغال بطور جد با این پدیده شوم اقتصادی مبارزه کرده است.

برچسب ها: قاچاقچی ، گازوئیل ، جریمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار