کارشناسان سلامت برای تقویت سیستم ایمنی و قدرت بینایی مصرف مواد غذایی حاوی بتاکاروتن را توصیه می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 14 October 2020

تابناک فارس به نقل ازایسنا: کارشناسان سلامت برای تقویت سیستم ایمنی و قدرت بینایی مصرف مواد غذایی حاوی بتاکاروتن را توصیه می‌کنند.

بتاکاروتن نوعی آنتی اکسیدان است که از ترکیبهای مفید برای سلامت به حساب می آید. بتاکاروتن بیشتر در سبزیجات و میوه های زرد و نارنجی رنگ وجود دارد. علاوه بر این، می توان این ترکیب را به میزان ناچیزی در سبزیجات سبز و قرمز رنگ یافت.

 

با مصرف مواد غذایی حاوی ترکیب بتاکاروتن می توان سیستم ایمنی و قدرت بینایی را تقویت کرد. این ترکیب در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. در افرادی که احساس کسالت دارند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، داشتن رژیم غذایی حاوی بتاکاروتن مفید است.

در همین رابطه سایت pledgetimes به تعدادی از میوه ها و سبزیجات حاوی بتاکاروتن اشاره کرده که مصرف آنها توصیه می‌شود:

- هویج: هویج منبع خوبی از بتاکاروتن است. در هر یک گرم از هویج ۸۳ میکروگرم بتاکاروتن وجود دارد. برای افرادی که بینایی ضعیفی دارند، هویج مفیدترین خوراکی به حساب می آید. هویج را می توان به صورت خام یا پخته مصرف کرد و طبخ آن تاثیری روی ترکیب بتاکاروتن موجود در هویج ندارد.

- برگ درخت گز روغنی: میزان قابل توجهی از بتاکاروتن در برگهای درخت گز روغنی وجود دارد. علاوه بر این، ویتامین C، آهن، کلسیم، پتاسیم و پروتئین از دیگر مواد مغذی موجود در آن است. به افرادی که دچار بیماری ها و عارضه های چشمی همچون تاری دید هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند توصیه می شود دمنوش برگ درخت گز روغنی را مصرف کنند.

- گرمک: گرمک از میوه های مفید در فصل تابستان است که حاوی میزان قابل توجهی آب است. علاوه بر این، گرمک حاوی میزان قابل توجهی از فیبر خوراکی است که می تواند از بروز مشکلات گوارشی پیشگیری کند. همچنین گرمک منبع حائز اهمیتی از بتاکاروتن است.

- پاپایا (خربزه درختی): پاپایا میوه ای سرشار از مواد مغذی و معدنی است که برای سلامتی مفید است. پاپایا حاوی میزان قابل توجهی از بتاکاروتن است. همچنین این میوه برای سلامت دستگاه گوارش خوب است زیرا حاوی میزان خوبی از ویتامین C و فیبر است. همچنین مصرف این میوه می تواند در پیشگیری از سوء هاضمه مفید باشد.

- اسفناج: اسفناج سرشار از آهن و بتاکاروتن است. همچنین میزان قابل توجهی از ویتامین ها و مواد معدنی در این ماده خوراکی وجود دارد و به همین دلیل است که مصرف اسفناج سلامت چشم را بهبود و میزان هموگلوبین در بدن را افزایش می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار