عزاداری آخر ماه صفر از روز گذشته در سومین حرم اهل بیت آغاز شده و تا روز ۲۶ مهرماه و شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد.
کد خبر: ۹۰۹۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 16 October 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عزاداری آخر ماه صفر از روز گذشته در سومین حرم اهل بیت(ع) آغاز شده و تا روز 26 مهرماه و شهادت امام رضا(ع) ادامه دارد. حرم مطهر شاهچراغ(ع) محور برگزاری این برنامه‌هاست که شامل سخنرانی و مداحی است.

در این مدت حجج اسلام میرزای محمدی، رضوی اردکانی، انصاری، توفیق‌زاده و محمدجواد حسین‌پور مداحی و سخنرانی در حرم مطهر احمدی را بر عهده دارند. همچنین ظهر روز شنبه به مناسبت شهادت امام رضا (ع) روضه‌خوانی در حرم مطهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

در شام شهادت حضرت رضا (ع) نیز بعد از نماز مغرب و عشا خدام مطهر آستان مقدس احمدی و محمدی مراسم لاله‌گردانی را برای ابراز عزا و سوگواری خود اجرا می‌کنند که همراه با مداحی و عزاداری است.

 

یکی دیگر از اقداماتی که در این ایام عزا از سوی هیئات مذهبی انجام می‌شود توزیع بسته‌های معیشتی در قالب مرحله سوم کمک‌های مومنانه است. بسیاری از مردم نذروات خود را امسال به دلیل شرایط ویژه کرونا به صورت خشکه و بسته‌های معیشتی به نیازمندان اهدا کردند.

همچنین همزمان با روزهای پایانی ماه صفر ویژه برنامه «چلچراغ» که شامل مداحی و مرثیه‌سرایی، شعرخوانی، گفت‌وگو با شاعران و پخش میان برنامه‌های مذهبی به صورت همزمان از دو شبکه فارس و شما پخش می‌شود.

ویژه برنامه «رسول مهربانی» نیز از دیگر برنامه‌های صداوسیمای فارس در روزهای آخر ماه صفر است که برقراری ارتباط زنده با حرم مطهر امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) از جمله بخش‌های این برنامه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار