شواهد زیادی نشان می دهند که نوع گروه خونی بر ریسک ابتلا فرد به کووید ۱۹ و شدت بیماری تاثیر دارد./ به گفته محققان، کروناویروس جدید علاوه بر سیستم تنفسی می‌تواند بافت چشم را هم آلوده کند.
کد خبر: ۹۰۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 18 October 2020
به گزارش تابناک فارس: در یکی از تحقیقات، محققان بیش از ۴۷۳ هزار نفر مبتلا به کووید ۱۹ را در دانمارک با بیش از ۲.۲ میلیون نفر جمعیت عادی مقایسه کردند.
 
در بین بیماران مبتلا به کووید ۱۹، درصد کمتری دارای گروه خونی O و درصد بیشتری دارای گروه‌های خونی A، B و AB بودند.
 
در مطالعه‌ای دیگر بر روی ۹۵ بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستانی در کانادا مشاهده شد که بیماران دارای گروه خونی A یا AB، بیش از سایر بیماران نیاز به دستگاه تنفسی مکانیکی داشتند که نشان می‌دهد این گروه از افراد با نرخ بالاتر آسیب ریوی ناشی از کووید ۱۹ مواجه هستند.
 
به گفته محققان، بیماران کرونایی با گروه‌های خونی A و AB ممکن است نسبت به افرادی که دارای گروه خونی نوع O یا B هستند، بیشتر با خطر اختلال عملکرد یا نارسایی اعضای بدن مواجه باشند.
 
کروناویروس جدید به چشم ها حمله می‌کند
دکتر «آرون گلات»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «چشم ها می‌توانند منشأ کروناویروس جدید باشند به خاطر همین کادر درمان چشم‌های خود را با عینک‌های مخصوص یا شیلدهای صورت می‌پوشانند.»
 
از اینرو محققان توصیه می‌کنند علاوه بر استفاده از ماسک، استفاده از محافظ‌های چشمی هم می‌تواند ایده خوبی برای پیشگیری از ابتلاء به این بیماری باشد، بخصوص افرادی که از یک بیمار کرونایی مراقبت می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار