معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: آخرین آمار مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می‌دهد که طی دیروز تاکنون، بی سابقه‌ترین و بیشترین آمار مربوط به کروناویروس در فارس با مرگ ۲۱ هم استانی رقم خورده است.
کد خبر: ۹۱۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳ 18 October 2020
به گزارش تابناک فارس: علی اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس در استان فارس در استودیو سلامت فارس، با بیان اینکه آخرین آمار مربوط به کروناویروس در فارس یک هشدار جدی است که نشان دهنده کاهش توجه عمومی نسبت به ضرورت رعایت اصول بهداشتی در جامعه است، اظهار کرد: ۲۱ هم استانی طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس جان باخته اند و مجموع آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع در استان، هزار و ۱۷۵ نفر شده است.
 
او با اشاره به انجام ۳۲۷ هزار و ۳۵۳ مورد تست در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان فارس از ابتدای شیوع این بیماری تا امروز، افزود: بر اساس آخرین بررسی ها، ابتلای بیش از ۶۸ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به قطعیت رسیده است.
 
اکبری با اشاره به بستری هزار و ۸۱ بیمار مشکوک و یا دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان، تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۵ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU بستری بوده و مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی فارس گفت: ۶۱ هزار و ۱۴۱ مبتلا به کروناویروس در فارس بهبود یافته اند که از بیمارستان‌ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: بیشترین آمار ابتلا در استان بر اساس بررسی‌های انجام شده، در دورهمی‌های خانوادگی و حضور افراد در تجمعات بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی بوده است.
 
اکبری، استفاده نکردن افراد از وسایل حفاظت شخصی به ویژه ماسک، رعایت نکردن فاصله فیزیکی و حضور در تجمعات عمومی را مهم‌ترین علت‌های مواجهه با این حجم از ابتلا در استان برشمرد که باید همه اعضای جامعه برای رفع این بحران بسیج شوند و ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی را جدی بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار