نماینده مردم کازرون با اشاره به پایان تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران طبق قطعنامه 2231، گفت: اکنون می توانیم بدون هیچ محدودیتی به خرید و فروش سلاح بپردازیم.
کد خبر: ۹۱۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 19 October 2020

به گزارش تابناک فارس: فریدون عباسی دوانی در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ساخت برخی تجهیزات نظامی صرفه اقتصادی ندارد و یا هنوز فناوری لازم برای ساخت برخی سلاح‌ها را نداریم از این رو خرید سلاح می تواند این بخش از نیازمندی ما را جبران کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر توانمندی ویژه ای در حوزه ساخت برخی از سلاح های سبک و سنگین پیدا کرده ایم که می توانیم با فروش آن به کشورهای همسو، از نهضت های آزادیبخش حمایت کنیم.

عباسی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا اجازه خرید سلاح می تواند مسیری برای فروش نفت کشورمان باشد یا خیر، عنوان کرد: جمهوری اسلامی می تواند از هر آنچه در دست دارد و کشورهای دیگر نسبت به آن نیازمند هستند استفاده کند تا تجهیزات مورد نیاز خود را تأمین کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت تقویت بنیه دفاعی و نظامی از سوی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: تجهیزات نظامی کشورمان در حوزه سلاح های مختلف سنگین و سبک درجه یک بوده و از دقت بالایی برخوردار است لذا متقاضی آن را نیز داریم پس لازم است وزارت دفاع در کنار تهیه تجهیزات نظامی از سایر کشورها، نسبت به تکمیل دانش خود در این حوزه بیش از پیش اقدام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار