حیوانات پارک‌های ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و مناطق شکارممنوع فارس سرشماری می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 19 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در فصل پاییز هرسال برنامه ریزی برای سرشماری علف خواران انجام و همه مناطق تحت مدیریت محیط زیست فارس، پایش و جمعیت حیات وحش آن ثبت می‌شود.

حمید ظهرابی افزود: علاوه بر برآورد جمعیت حیات وحش و مطالعه روند تغییرات جمعیتی، در برنامه سرشماری سالانه، وضعیت سلامت حیات وحش و زیستگاه بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار سرشماری حیات وحش با استفاده از پهپاد در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست فارس در حال اجرا است، افزود: قرار است در سرشماری تعدادی از مناطق تحت حفاظت محیط زیست ازجمله منطقه بهرام گور و سایت گوزن زرد ارسنجان به صورت پایلوت علاوه بر شیوه های مورد استفاده در گذشته از تصویر برداری هوایی نیز بهره گیری شود.

مدير كل حفاظت محيط زيست فارس تاکید کرد: با استفاده از پهپاد ها می توان علاوه بر افزایش دقت، کاهش هزینه ها کمبود نیروی محیط بانی و برخی از کاستی ها را جبران کرده وکاهش چشمگيری در استهلاك تجهيزات، خودرو ، و سایر منابع در محيط زيست داشت.

ظهرابی افزود: سرشماری حیات وحش ابزار مهمی در مدیریت آن‌ها است، بنابراین دستیابی به آمار صحیح اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: این سرشماری در حدود ۸۰۰ هزار هکتار از مساحت فارس در قالب پارک‌های ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و مناطق شکارممنوع انجام خواهد شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: در این عملیات سرشماری گونه‌های شاخصی، چون کل و بز، آهو، جبیر، گورخر، گوزن زرد، قوچ و میش مد نظر خواهد بود و البته گونه هایی چون گرگ، کفتار، گراز، تشی، روباه و شغال و مشاهده دیگر گوشتخواران و نمایه‌های آن‌ها ثبت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار