همزمان با هفته تربیت بدنی طرح ملی کوچ ویژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مدارس استان فارس کلید خورد.
کد خبر: ۹۱۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 20 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: با اجرای این طرح ۹۰۰ هزار دانش آموز استان در تمام مقاطع تحصیلی از نظر قد، وزن و شاخص توده بدنی (BMI) پایش می‌شوند.
احمدعلی قهرمانی با بیان اینکه تا ۱۵ آبان ماه اطلاعات قد و وزن دانش آموزان در سامانه سناد ثبت و شاخص توده بدنی هر دانش آموز محاسبه می‌شود، افزود: آن دسته از دانش آموزانی که داری اضافه وزن هستند در حوزه تربیت بدنی و سلامت مورد مشاوره قرار می‌گیرند و پالایش ثانویه در اسفند ماه و اختتامیه طرح نیز اردیبهشت ۱۴۰۰ همزمان با هفته سلامت برگزار خواهد شد.
وی افزایش آگاهی ۱۰۰ درصدی دانش آموزان و افزایش آگاهی ۵۰ درصدی والدین نسبت به سبک زندگی سالم و فعال را از مهمترین اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: تغییر الگوی تغذیه دانش آموزان در کنار فعالیت بدنی در حفظ سلامت دانش آموزان بسیار مهم است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: از آنجا که چاقی و افزایش وزن منشا بسیاری از بیماری‌ها از جمله سکته قلبی و مغزی، فشارخون، دیابت، آرتروز و کاهش طول عمر است، اجرای طرح کوچ منجر به حفظ سلامتی آینده سازان این مرز و بوم خواهد شد.
قهرمانی با بیان اینکه بر اساس آمار امروزه بیش از ۲۱ درصد نونهالان و نوجوانان و ۵۹ درصد مردم ایران مبتلا به اضافه وزن هستند، افزود: هدف گذاری طرح کوچ، کاهش ۳ درصدی آمار دانش آموزان دارای اضافه وزن است.
وی با تاکید بر لزوم همکاری خانواده‌ها در اجرای هر چه بهتر طرح کوچ و توجه به تغذیه سالم فرزندان گفت: با توجه به استمرار شیوع بیماری کرونا و غیرحضوری بودن مدارس خانواده‌ها باید به ما کمک کنند تا عدد واقعی قد و وزن دانش آموزان در سامانه سناد ثبت شود و غربالگری صورت گیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار