رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه بخش خصوصی علی رغم همه نامهربانی هایی که امسال شاهد آن بود، 15 درصد افزایش صادرات را داشت، تاکید کرد: سربازان بخش اقتصادی کشور با تبلیغات و فرافکنی ها خائن معرفی شدند.
کد خبر: ۹۱۰۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 20 October 2020

به گزارش تابناک فارس: جمال رازقی با اشاره به اینکه امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا، نتوانستیم روز ملی صادرات را جشن بگیریم، گفت: امسال سال خوبی برای اقتصاد نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اینکه بخش خصوصی علی رغم همه نامهربانی هایی که امسال شاهد آن بود، 15 درصد افزایش صادرات را داشت، تاکید کرد: سربازان بخش اقتصادی کشور توسط رئیس کل بانک مرکزی خائن معرفی شدند، با تبلیغاتی که شکل گرفت و فرافکنی ها انجام شد اعلام کردند که صادرکنندگان پول صادرات را برنگردانده اند، آنان در مصاحبه تلویزیونی هر شب به مردم می گفتند که صادرکنندگان پول ها را نیاورده اند و سازمان توسعه و تجارت هم متاسفانه همکاری نکرد اما بعد از چهار ماه که لیست بیرون آمد معلوم شد که از 27 میلیارد دلاری که آنان می گفتند، 10 میلیارد دلار مربوط به وزارت نفت بود از مابقی فقط پنج هزار تای آنان دارای کارت صادرات بودند، که بخشی صادرات ریالی به عراق و افغانستان با مجوز بانک مرکزی انجام دادند و برخی هم صادرات موقت داشتند، اینها هیچ کدام احصا نشد، فقط گفتند صادرکنندگان 27 میلیارد دلار را به کشور برنگردانده اند.

وی با اشاره به اینکه فرض می کنیم کالا رفته بود و پولش برنگشته بود آیا ارزشش را داشت که کشور که تحت شدید ترین تحریم های تاریخ بود، شاهد 40 درصد کاهش صادرات باشد، افزود: نگذاشتیم هیچ صادرکننده ای به مراکز قضایی برود، در برخی از استان ها این بی اخلاقی ها شد.

رازقی با یادآوری این مطلب که همه مشکلات کشور را نباید به گردن تحریم و یا گردن کرونا انداخت، مشکل در برخی تصمیم گیری های نابجاست، افزود: 50 سال است ریل گذاری غلطی شکل گرفته است که همه اقتصاد ما نفت باشد، کشتی کشتی نفت به بابک زنجانی ها می دهند ولی نمی گذارند صادرکننده ها و تولید کنندگان بزرگ شوند.

وی با اشاره به اینکه من دست همه صادرکنندگان را می بوسم و به آنان درود و روز صادرات را به آنان تبریک می گویم، اظهار کرد: همتی چه در مقام رئیس کل بماند چه کنار برود باید از مشکلاتی که برای مردم پیش آورده، عذرخواهی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار