معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به اقدامات و چانه زنی‌های انجام شده، فارس در تامین انسولین قلمی وضعیت بهتری نسبت به سایر استان‌ها دارد.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ 20 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:محمدرضا حیدری بیان کرد: کمبود انسولین قلمی یک موضوع کشوری است که احتمالا دلیل آن به مشکلات ارزی و تحریم‌ها بر می‌گردد.

او با بیان اینکه اکنون در داروخانه‌ها با کمبود این نوع انسولین مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده و شرکتی از سوی وزارت بهداشت تعیین و مقرر شده است که سهمیه‌ای برای تامین بخشی از کمبود انسولین قلمی در نظر گرفته شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با یادآوری اینکه، نتیجه این اقدام فوق تا پایان همین هفته مشخص می‌شود، گفت: توزیع سهمیه‌ی تعیین شده پاسخگوی نیاز یکماهه دیابتی‌هایی که انسولین قلمی استفاده می‌کنند، نخواهد بود.

حیدری همچنین در خصوص واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: کُل سهمیه واکسن اختصاص داده شده برای گروه‌های هدف استان فارس را بدون کم و کسر به معاونت بهداشت دانشگاه تحویل داده‌ایم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عین حال خاطرنشان کرد: هنوز واکسن مازادی برای توزیع بین داروخانه‌ها اختصاص نیافته و اگر واکسنی هم تامین شود ویژه گروه‌های هدف خواهد بود.

برچسب ها: فارس ، انسولین ، قطب پزشکی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار