رضایی با اشاره به اینکه بضاعت مردم در ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز خوب نیست، گفت: بیش از ۴۰ مدرسه در ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز نیازمند بازسازی است.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 20 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: الله یار رضایی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز امروز در نشست خبری، با اشاره به اینکه با وجود گستردگی دایره تحت پوشش این منطقه در شهرستان شیراز زمینی برای ساخت فضای آموزشی مناسب در این ناحیه وجود ندارد و این ناحیه در بین مابقی نواحی شیراز، محروم شناخته شده است، گفت: بیش از ۴۰ مدرسه در ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

او افزود: نیک اندیشانی که به مجمع خیرین مراجعه می‌کنند مُرفه هستند و اغلب تمایل ساخت و تجهیز مدارس در نواحی یک و ۲ دارند هر چند اداره نوسازی مدارس در تلاش است تا خیران را به نواحی محروم سوق دهد.

رضایی با اشاره به این موضوع که بضاعت مردم در ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز خوب نیست، از رسانه‌ها خواست و تاکید کرد که محرومیت ناحیه ۴ شیراز را به اطلاع مدیران مسئول برسانید تا اقدامات بیشتری در این ناحیه صورت بگیرد.

سرافراز موصلی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز بر مشارکت همگانی در ساخت مدارس حتی با یک آجر تاکید کرد و افزود: هدف از پویش آجر به آجر، ترویج فرهنگ و مشارکت آحاد مردم به امر مدرسه سازی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ای است.

او با اشاره به اینکه تاکنون گروه‌های جهادی مدرسه سازی، خیرین جوان با مشارکت‌های خُرد و کلان به این پویش پیوسته اند، تصریح کرد: یک زوج جوان مرودشنی هزینه ازدواج خود را صرف ساخت یک مدرسه در روستای خود کرد.

موصلی به کارنامه درخشان خیرین مدرسه ساز در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: ۵۸ پروژه و ۴۱۱ کلاس افتتاح، ۱۲۶ پروژه و هزار و ۸۰ کلاس درس در دست ساخت است.

او گفت: هیچگونه مدارس خشت و گلی در استان نداریم و ۷۸۰ مدرسه در استان نیازمند تخریب و بازسازی است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس تصریح کرد: ۹۰ درصد از بخاری‌های نفتی در مدارس فارس جمع آوری شده است.

موصلی ادامه داد: خیران و شهروندان می‌توانند جهت مشارکت در امر مدرسه سازی به سامانه مهر مدرسه www.mehremadrese.ir، سایت مجمع خیرین مدرسه ساز www.farsmkm.ir، سایت نوسازی مدارس استان www.mehremadrese.ir و یا شماره کارت مجمع خیرین مدرسه ساز ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۲۰۲۱۳۳ مراجعه و کمک‌های خود را واریز کنند.

او، هدف از پویش آجر به آجر را استفاده از رویکرد جمع سپاری و مشارکت آحاد مردم در امر مدرسه سازی و استفاده از طرفیت‌های مختلف رسانه‌ای عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار