یک وبسایت علمی لیستی از ۵ خوراکی ارائه کرده است که می‌گوید این خوراکی‌ها سرشار از انواع ویتامین بوده و برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف فوق العاده هستند.
کد خبر: ۹۱۰۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 20 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: غذای فوق العاده یا سوپرغذا، غذایی است که حاوی میزان زیادی عناصر غذائی مفید برای سلامت جسم و روح انسان مانند فیبر، انواع ویتامین، مواد معدنی، آنتی اکسیدان و و عناصر غذایی گیاهی باشد. باوجود اینکه برخی خوراکی‌ها فوق العاده هستند، اما باید در خوردن آن‌ها اعتدال داشت؛ زیرا زیاده روی در هر کاری نتیجه عکس خواهد داد.

وبسایت"T ۳" لیستی را از این خوراکی‌های فوق العاده ارائه داده است که در این گزارش با آن‌ها آشنا می‌شوید:

توت

توت: افزودن این میوه به وعده‌های غذایی صبحانه و عصرانه بسیار آسان است. این میوه مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که سلول‌های آسیب دیده بدن را ترمیم می‌کند و خطر بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

ماهی‌های چرب

ماهی‌های چرب: همه انواع ماهی‌ها حاوی پروتئین هستند، اما ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ساردین بسیار سرشار از پروتئین هستند و به میزان قابل توجهی حاوی اسید‌های چرب امگا ۳ که به کاهش التهابات و تقویت گردش خون کمک می‌کند، هستند.

سبزیجات

سبزیجات: سبزیجاتی مانند اسفناج، برگ چغندر و کلم منابعی بسیار غنی برای انواع ویتامین A و C و E و K به شمار می‌روند و حاوی مقادیر زیادی اسید فولیک، زینک، آهن، منیزیوم و کلسیم هستند.

حبوبات

حبوبات: گروه بزرگی از خوراکی هاست که شامل انواع لوبیا، نخود و عدس بوده و هرکدام از آن‌ها دارای ترکیبات غذایی متفاوتی هستند. اما به طور کلی، همه آن‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبر، اسید فولیک، ویتامین B، آهن، مس، منیزیم، منگنز، روی و فسفر هستند. از همه مهمتر آنکه حبوبات منبع بسیارغنی از پروتئین‌های گیاهی هستند.

آجیل

آجیل: آجیل‌ها از نظر عناصر تغذیه‌ای غنی هستند، زیرا حاوی مقدار زیادی پروتئین و فیبر گیاهی بوده و منبع خوبی از چربی‌های تک اشباع نشده هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار