استفاده از مواد طبیعی و گیاهی از گذشته تا کنون بهترین روش برای تقویت و نرمی مو است.
کد خبر: ۹۱۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 20 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:برخی از محصولات مراقبت از مو ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که به مو‌های شما آسیب می‌رسانند؛ از این رو بسیاری از افراد به دنبال روش‌های طبیعی برای تمیز کردن مو‌های خود به عنوان جایگزین شامپو هستند.

طبق اعلام پایگاه «The Art of Simple» در این گزارش، برخی جایگزین‌های طبیعی برای شامپو‌ها و نرم کننده‌ها را معرفی خواهیم کرد.

جوش شیرین

توصیه می‌شود یک قاشق غذاخوری پر از جوش شیرین را در یک بطری کوچک ریخته و آن را پر از آب کنید و به خوبی تکان دهید تا جوش شیرین در آب حل شود.

به هنگام دوش گرفتن، پس از خیس شدن موها مخلوطی از جوش شیرین و آب را مانند شامپو به موهای خود بمالید و پس از چند دقیقه آبکشی کنید. مو‌های فر یا ضخیم به جوش شیرین بیشتری احتیاج دارند.

سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده اسیدی ملایم است و به عنوان جایگزینی برای نرم کننده مو به کار می‌رود؛ چرا که به از بین بردن فولیکول‌های مو و متعادل نگه داشتن PH آن کمک می‌کند. برای رسیدن به این هدف توصیه می‌شود یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به یک فنجان آب اضافه کنید و سپس اندکی از آن را تنها بر انتهای مو (ساقه مو) ریخته و پس از چند ثانیه آبکشی کنید.

 

آلوئه ورا

آلوئه ورا ضد باکتری، نرم کننده و مرطوب کننده مو به شمار می‌رود. مطالعات نشان داده که این ماده به بازسازی سلول‌ها کمک می‌کند؛ بنابراین استفاده از ژل آلوئه ورا برای نرم کردن و تقویت مو از طریق ماساژ موی خیس و پوست سر با کمی ژل آلوئه ورا توصیه می‌شود.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای درصد بالایی از ویتامین‌های E و K است؛ از این رو به مرطوب سازی مو‌های شما کمک کرده و به عنوان جایگزینی برای نرم کننده‌های مو عمل می‌کند. یک قاشق از روغن نارگیل را به انتهای مو (ساقه مو) زده و مو‌ها را در حوله‌ای پیچیده و یک ساعت منتظر بمانید. پس از آن مو‌های خود را با یک شامپوی ملایم بشویید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار