برای درمان انواع بیماری‌ها باید از مواد مقوی استفاده کرد تا روند بهبود بیماری در بدن تسریع شود؛ همچنین خوارکی‌های سالم از ابتلا به بیماری نیز پیشگیر می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 20 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: امکان ابتلا به بیماری‌های مختلف در تمام فصل‌های سال وجود دارد و ما برای آنکه این بیماری‌ها را از بدن خود دور کنیم باید غذا‌های مقوی که باعث افزایش ویتامین‌ها در بدن می‌شوند را میل کنیم. در اینجا به معرفی مواد غذایی که سبب ارتقای سلامت بدن می‌شوند، می‌پردازیم.

سوپ مرغ
سال‌هاست که همه افراد کره زمین برای درمان بیماری سرماخوردگی از سوپ مرغ استفاده می‌کنند، زیرا این سوپ منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها است و مواد مغذی که بدن شما احتیاج دارد را تامین می‌کنند؛ سوپ مرغ از آمینو اسید‌های زیادی تشکیل شده است و خواص ضد التهابی و ضد آلرژی دارد.

 

سیر
سیر برای سلامت بدن مفید است و می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری کند. مواد مختلفی که در سیر به کار رفته است سبب بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود و به درمان سریع بیماری‌ها کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که هنگام بیماری از سیر استفاده می‌کنند ۷۰ درصد زودتر از دیگر افراد درمان می‌شوند.

 

چای داغ
چای سبب می‌شود تا بیماری‌ها از بین بروند و این نوشیدنی می‌تواند از رشد باکتری‌های گلو جلوگیری کند و سبب کوتاه‌تر شدن دوره بیماری شود.

 

عسل
این ماده غذایی خواص آنتی باکتریالی زیادی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. عسل یکی از بهترین مواد غذایی است که باید هنگام بیماری آن را مصرف کرد؛ عسل سبب می‌شود سرفه کودکان بالای ۱۲ ماه را درمان کند.

 

موز
موز منبع خوبی از کالری‌ها و مواد معدنی است و می‌تواند به کاهش اسهال و استفراغ کمک کند.

 

ماست
در دسترس‌ترین و ارزانترین ماده غذایی است و البته این ماده غذایی حجم قابل توجهی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی دارد که می‌تواند سبب تسریع روند بهبودی شما شود.

 

برچسب ها: بیماری ، خوارکی ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار