برای سلامتی بیشتر و جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها بانوان باید از مواد غذایی مناسبی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۱۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 20 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سلامتی بهترین نعمت الهی است و باید همواره مراقب باشیم تا به بیماری های متعدد مبتلا نشویم و مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به بیماری های مختلف خوردن مواد غذایی سالم و مناسب است؛ در اینجا به معرفی مواد غذایی که بدنتان را سالم نگه می‌دارند میپردازیم.

ویتامین D را فراموش نکنید
یکی از مهمترین ویتامین هایی که بانوان باید آن را مصرف کنند ویتامین D است؛ برای تامین روزانه ۴۰۰ واحد از ویتامین باید از مواد غذایی مناسبی استفاده کرد.

این ویتامین در شیر کم چرب و آب پرتقال به وفور یافت میشود؛ مصرف ویتامین D از ابتلا به سرطان سینه، تخمدان و روده بزرگ جلوگیری کند.

انبه بخورید تا کیسه صفرا نگیرید
همه ما فکر می‌کنیم که ویتامین C مرکبات بیش از هر میوه دیگری است اما انبه ۲ برابر پرتقال ویتامین C دارد؛

برای درمان بیماری کیسه صفرا که بیشتر زنان به آن مبتلا می‌شوند باید انبه خورد زیرا تحقیقات مختلف نشان داده اند که کمبود ویتامین C عامل اصلی ابتلا به بیماری کیسه صفرا است.

 

درمان گرگرفتگی به کمک سویا
سویا هم از جمله مواد غذایی مفیدی است که خواص زیادی دارد و می‌تواند سبب بهبود سلامتی بانوان شود؛ مصرف مواد غذایی که از سویا تهیه شده اند سبب کاهش کلسترول خون می‌شود و به افزایش استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند و علائم نشتی از گر گرفتگی زمان یائسگی را کمتر می‌کند.

 

ماده غذایی که بانوان را مقاوم می‌کند
تخم کتان از جمله مواد معدی و مفیدی است که مقدار زیادی استروژن دارد به مقاوم شدن بدن بانوان در برابر سرطان سینه کمک می‌کند. همچنین اضافه کردن تخم کتان به غذای بانوانی که مبتلا به سرطان هستند از بزرگ شدن تومور جلوگیری می‌کند. این ماده در نان و شیرینی‌ها وجود دارد، اما برای تاثیر بهتر میتوانید یک قاشق غذا خوری بذر کتان را به صبحانه خود اضافه کنید.

 

پوستی جوان به کمک بتاکاروتن
میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان‌ هستند و این ویتامین بدن را از ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها در امان نگه می‌دارد؛ یکی دیگر از مواد معدنی مورد نیاز بدن بانوان بتاکاروتن است و این ماده در هویج وجود دارد. بتاکاروتن مانند یک آنتی اکسیدان خوب پوست خانم‌ها را خوش آب و رنگ می‌کند و سبب جوان سازی پوشید می‌شود.

برچسب ها: تغذیه ، بانوان ، ویتامین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار