مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس هم در این بازدید با اشاره به گسترش تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: سنگ بنای بسیاری از این اتفاقات که امروز در حال گسترش است در گذشته و در اثر کوتاهی و سهل‌انگاری مسئولان وقت گذاشته شده که قانون باید آنها را در مقابل این اتفاقات مجبور به پاسخگویی کند.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، در حاشیه بازدید از مانور مشترک حفظ کاربری اراضی کشاورزی در منطقه گویم و قلات شیراز افزود: برخی افراد سودجو با تصرف اراضی ملی و یا تغییر کاربری در اراضی کشاورزی، اقدام به فروش آنها به سایر شهروندان می‌کنند که به شهروندان توصیه می‌شود فریب این افراد را نخورند چرا که آنها مالک این اراضی شناخته نشده و اجازه هیچ فعالیت و ساخت و سازی در این زمین‌ها به آنها داده نخواهد شد.
وی ادامه داد: دامنه این تصرفات به کوه‌ها نیز کشیده شده و در صورت تداوم این روند، در آینده مردم حتی نمی‌توانند از این طبیعت و کوه‌ها استفاده کنند چرا که این باغ شهرها راه را بر مردم خواهند بست.
رییس کل دادگستری فارس تاکید کرد: این مساله باید در نخستین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان مطرح و تصمیمات جدی برای برخورد و مقابله با سودجویان و فرصت‌طلبان اتخاذ شود.
حجت‌الاسلام موسوی بیان داشت: ساخت و سازهای غیر مجاز و دیوارکشی‌هایی که در کوه‌های اطراف انجام شده، متعلق به هرفردی که باشد باید تخریب شود و همه متولیان باید در این زمینه با قاطعیت وارد شوند.

مسوولانی که در گذشته کوتاهی کرده‌اند باید پاسخگو باشند


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس هم در این بازدید با اشاره به گسترش تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: سنگ بنای بسیاری از این اتفاقات که امروز در حال گسترش است در گذشته و در اثر کوتاهی و سهل‌انگاری مسوولان وقت گذاشته شده که قانون باید آنها را در مقابل این اتفاقات مجبور به پاسخگویی کند.
عبدالحسن صمد نژاد افزود: عدم برخورد قاطع در گذشته، سبب شده که امروز مسوولان و متولیان امر با مشکلات بسیاری مواجه شوند و بدون تردید جلوگیری از ساخت و ساز در گذشته، بسیار کم هزینه‌تر و آسان‌تر از تخریب این حجم ساخت و ساز بود.
وی، ضمن تاکید بر لزوم اصلاح برخی قوانین در این زمینه ، بیان کرد: عزم همه مسوولان و دستگاه‌ها برای برخورد با متجاوزان به اراضی ملی و منابع طبیعی جزم است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

برخورد با پدیده تصرف اراضی نیازمند عزم ملی است


عضو شورای اسلامی شهر شیراز هم اظهار داشت: با توجه به گستردگی تصرف اراضی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز صورت گرفته، برخورد با این معضل و پدیده، نیازمند عزم ملی و مشارکت همه متولیان امر است.
نوذر امامی افزود: از مجموع ۱۵۰ هزار هکتار وسعت شهر شیراز، ۲۰ هزار هکتار در محدوده این شهر و بیش از ۸۵ هزار هکتار هم حریم آن است که با توجه به گستردگی حریم، شهرداری به تنهایی نمی‌تواند نسبت به حفظ حریم اقدام کند.
وی اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی کلانشهر شیراز سبب شده که گسترش این شهر به شکل طولی و به سمت گویم، قلات و دوکوهک باشد و امروز در این مناطق شاهد حجم وسیع تصرف و تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم که توقف و برخورد با آن نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست.
امامی بیان داشت: امروز مناطقی مانند گود گویم و دشت کوه به یک معضل برای شیراز تبدیل شده است.
وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان در برخی از این اراضی ساخت و سازهایی کرده‌اند که تخریب آنها می‌تواند تبعات اجتماعی به دنبال داشته باشد و اگر قبل از هرگونه ساخت و سازی جلو آن گرفته شود، هزینه و تبعات آن بسیار کمتر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار