پروفسور سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران بعد از بهبودی نسبی و رهایی از کرونا توصیه هایی به شهروندان برای جدی گرفتن این بیماری مرگبار داشت و لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را یادآوری کرد.
کد خبر: ۹۱۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ملک حسینی در پیامی با قدردانی از همه شهروندان و متخصصان علوم پزشکی اظهار داشت :اکنون که به لطف خداوند پس ازچهارهفته گذراندن دوره ای طوفانی وعبور از مهلکه وپرتگاه نیستی مجدداً به کرانهٔ آرامش حیات قدم گذاشته ام لازم می دانم به عنوان یکی از کوچکترین اعضاء جامعهٔ خدوم پزشکی مطالبی را به عرض برسانم.

در ادامه این پیام آمده است :صدالبته که این مطالب همان تجربهٔ گرانبهائی است که در مدت ابتلا به کرونا با تاروپود جانم لمسشان کرده ام.

پدر پیوند کبد ایران در این پیام خاطر نشان کرد : کرونا یک بیماری مهلک وبسیار خطرناک است وتنها راه مبارزه با این هیولای ویرانگر کارآزمائیهای بالینی کاملاً مستند وعلمی است وباید برای جامعهٔ دانشگاهی وبالنده وپرافتخار کشورمان این فرصت را فراهم کنیم تا درتحقیقاتی اساسی وحساب شده شرکت کنند ودست آوردهای خویش را دریک اجماع جهانی به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد :عزیزان همانطورکه گفتم کرونا یک فاجعهٔ بشری است ویک بیماری ویروسی بسیار پیچیده است وتنها راه شناخت آن ویافتن روش های درمانی اش فقط وفقط وفقط راه علمی است وخرافات و اوهام وباکمال تأسف شارلاتانیسم هیچگونه جایگاهی در تشخیص ودرمان این بیماری ندارد وکسانی که خواسته یا ناخواسته ،آگاهانه ویا نا آگاهانه به هرنوع خرافاتی متوسل شوند به بشریت جفاکرده اند چون همه می دانند که خداوندگار عالم تمام عالم هستی را برپایهٔ علم برپا کرده وهرکه علم را رها کند بی تردید بازندهٔ اصلی است.

ملک حسینی همچنین یادآور شد :یکی ازمهمترین عواملی که این روزها سبب مرگ گروه آسیب پذیر جامعه شده است رعایت نکردن مقررّات فاصله گذاری،استفاده نکردن ازماسک ،نشستن دست ها توسط گروه کم خطراست (من خودم هم قربانی همین سیاست غلط وندانم کاری شدم که دیگران رعایت نمی کردند)

وی با اشاره به آیهٔ ۳۲ سورهٔ مائده و معنی اگر فردی شخصی را که روی زمین قتل وفساد نکرده باشد بکشد مثل این است که همهٔ انسان ها را کشته والبته اگر یکی را هم زنده کند مثل این است که همهٔ انسان ها را زنده کرده است گفت : حال اگر فردی بدون تعهد درجامعه اصول پیشگیری از کرونا را رعایت نکند واین رعایت نکردنش سبب مرگ انسانی شودکه به دلیل پیری،بیماری های سیستم دفاعی و.....در اثر کرونا بمیردآیا این قتل نفس به حساب نمی آید؟

پدر پیوند کبد ایران در ادامه این پیام شهروندان را سوگند داد و خاطر نشان کرد :تو را به همان خدائی که می پرستید این اصول ساده وکارساز را رعایت کنید تا هرروز شاهد این همه مرگ ومیر درکشور نباشیم.

در بخش دیگری از این پیام دکتر ملک حسینی با تقدیر از همه دست اندرکاران بهداشت و سلامت افزود :گرچه زبان قاصر از تشکرتوسط این حقیر سراپا تقصیراست امّا جادارد که ازتمامی آنانی که دراین روزهای سخت لحظه ای رهایم نکردند ازصمیم قلب وازتاروپودجان تشکرنمایم.

پدر پیوند کبد ایران در پایان این پیام اظهار داشت :سخاوتمندان ونیکوکاران بلندهمت ،همانطوریکه درابتدای عرایضم گفتم کرونا یک بیماری مهلک و درمان آن بی نهایت گران است ،گاهی فقط خرج وسایل مصرفی آن مانند ماسک ،گان ،کلاه، دستکش و......سربه جهنم می گذارد علاوه براین خرج بیمارانی که کرونا گرفته اند بسیار گران وکمرشکن است واینجاست که باید خیرین دست ها را بالا بزنند وبایک یا الله گفتن دیگر این مخارج سرسام آور را تأمین کنند.

ملک حسینی همچنین گفت :بیمارستان پیوند اعضاء ابوعلی سینا به دلیل نیاز مبرم به تخت های کرونا براین تصمیم گرفت که تقریباً اکثریت تخت های بیمارستان را زیرپوشش بیماران کرونائی قراردهد ودراین مسیرنهایت همکاری را بادانشگاه علوم پزشکی به عمل آورد لذا ازتک تک شما دوستان عزیزم برای این کار فوق العاده خیر درخواست کمک دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار