مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: استحصال عسل کنار از بیش از ۹۰ هزار کندوی مستقر در این شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود تا اواسط آبان ماه ادامه یابد.
کد خبر: ۹۱۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی همتی تصریح کرد: بر اساس نظر کارشناسان برآورد می‌شود زنبورداران در اولین عسل گیری پائیزه خود امسال در این شهرستان بیش از ۶۰۰ تن عسل کنار برداشت کنند.

به گفته او؛ کنار از درختان جنگلی و مرتعی غالب در شهرستان قیروکارزین است و زمان ورود زنبورستان‌ها به این شهرستان در نیمه شهریور ماه همزمان با آغاز گل دهی و جریان شهد این درختان است از این رو اولین عسل پائیزه در قیروکارزین به عنوان عسل گل کنار قلمداد می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به توسعه بیش از پیش جمعیت زنبورستان‌های بومی و مهاجر در شهرستان قیروکارزین، اظهار کرد: بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۵۰۰ واحد زنبورداری بالغ بر ۶ ماه از سال را در این شهرستان سپری می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه حرفه زنبورداری در شهرستان قیروکارزین با استقبال جوانان جویای کار مواجه است، ابراز کرد: بیش از یک هزار نفر نیروی انسانی در نگهداری و پرورش کندو‌های زنبور عسل مستقر در شهرستان قیروکارزین اشتغال دارند.

همتی با بیان اینکه قیمت گذاری عسل غالبا بر مبنای میزان قند ساکارز آن انجام می‌شود، اضافه کرد: کمبود نقدینگی در تعاونی زنبورداران و عدم وجود آزمایشگاه تخصصی عسل در شهرستان قیروکارزین موجب شده عمده عسل تولیدی به استان اصفهان فرستاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اشاره به اینکه زنبور عسل تولیدات متنوع دیگری نیز دارد، گفت: در صورت ساماندهی بازار خرید تولیدات زنبور عسل، زنبورداران این شهرستان از توانمندی خوبی برای تولید ژل شاهانه، گرده گل، بره موم و زهر زنبور عسل برخوردار هستند.

او ابراز امیدواری کرد: با توجه به وجود زیر ساخت‌های لازم در شهرک صنعتی شهرستان قیروکارزین سرمایه گذاران علاقه‌مند به بخش صنایع غذایی در این عرصه وارد و ضمن ایجاد ارزش افزوده برای این محصول زنجیره تولید را تکمیل کنند.

قیروکارزین با تولید نزدیک به ۲۴۰۰ تن عسل سالانه از مناطق مهم زمستان گذرانی زنبورستان‌های بیش از ۶ استان کشور است و در فاصله ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار