عبدالله خسروی در گفتگو با تابناک:
رییس اداره جهاد کشاورزی سنقروکلیایی از احداث سه سردخانه در سنقروکلیایی خبر داد و گفت: با بهره برداری این سردخانه ها عمده مشکلات کشاورزان حل خواهد شد .
کد خبر: ۹۱۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 21 October 2020

عبدالله خسروی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:مشکلات کشاورزان در زمینه کشت سیب زمینی نبود سردخانه در شهرستان و افت قیمت محصول در زمان برداشت است .

وی افزود: در حال حاضر دو سردخانه ۳ هزار تن و یک سردخانه ۱۰ هزار تن در حال احداث میباشد و مجوز های لازم اخذ شده سردخانه با مجوز هادی بشری با ظرفیت 3000 تن شروع به کار کرده ، آقای زارعی وسایل را خریداری کرده و سومین مورد هم در حال خریداری وسایل است که امیدواریم سال آینده مقداری از مشکلات سیب زمینی کاران حل شود.

خسروی بیان کرد: این سرد خانه ها در سه منطقه ( شهرک صنعتی ، آلی بلاغ دهستان باوله و شهر سطر ) واقع شده اند دو سرخانه در سال اینده بهره برداری میشوند و تلاش میکنیم سومین سردخانه هم به بهره برداری برسد .

وی ابراز امیدواری کرد و با اشاره به اضافه شدن زمین های آبی دشت سطر به اراضی آبی شهرستان گفت: شهرستان سنقروکلیایی با داشتن تقریبا ۲۰ هزار هکتار اراضی آبی مامن خوبی برای کشت سیب زمینی و افتابگردان شده ،در دو _سه سال گذشته کشت سیب زمینی به صورت خیلی زیادی در شهرستان سنقر اضاف شده است .

رییس اداره جهاد کشاورزی سنقروکلیایی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک 900 هکتار در شهرستان کشت سیب زمینی داریم اگر ما حدود 50 تن در هکتار عملکرد سیب زمینی را در نظر بگیریم پیش بینی میشود 45000 تن برداشت سیب زمینی داشته باشیم .

وی در پایان خاطرنشان کرد : عمل کاشت و داشت و برداشت سیب زمینی در شهرستان سنقروکلیایی به صورت مکانیزه انجام می شود .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار