مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: طرح راهداری زمستانی قبل از شروع بارش‌ها در استان فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶ 21 October 2020

تابناک فارس به نقلر از باشگاه خبرنگاران:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: براساس برنامه ریزی‌های از قبل صورت پذیرفته، اقدامات و الزامات طرح راهداری زمستانی و سایر اقدامات مورد نیاز تا قبل از شروع بارش‌ها اجرا می‌شود.

علیرضا سیاهپور افزود: این طرح به منظور ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای در فصل‌های سرد سال اجرا می‌شود و شامل عملیات‌های راهداری زمستانی ازجمله برفروبی، یخ زدایی، جلوگیری از یخ زدگی، کمک به کاربران در راه مانده، برقراری تردد حین بارش برف و تگرگ در نیمه شمالی استان و به ویژه نقاط برفگیر و گردنه‌های مه گیر است.

او در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده برای راهداری زمستانی امسال، اظهارداشت: با توجه به پیش بینی شروع بارش‌های سنگین از اواسط آذر، تمام تلاش راهداری، ایجاد آمادگی کامل قبل از شروع بارش‌ها برای مواجه شدن با مشکلات احتمالی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: ۲۷ هزار و ۲۰۰ تن شن و نمک تأمین و در نقاط لازم برای استفاده در زمان مناسب برای یخ زدایی و جلوگیری از یخ زدگی در محور‌های سردسیر استفاده می‌شود.

سیاهپور با تأکید بر تعامل مناسب با اداره کل هواشناسی، پلیس راهور، اورژانس و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای، تصریح کرد: قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با استقرار ماشین آلات، تجهیزات و اکیپ‌های راهداری و برنامه‌های عملیاتی گوناگون برای شرایط متفاوت پیش بینی شده و ۲۴ ساعت قبل از هر بارش نیرو‌های کشیک را ساماندهی و در نقاط مشخص شده اقدام می‌کند و توسط تیم‌های پشتیبانی و ماشین آلات زمستانی مستقر در ستاد مرکزی شبانه روزی مورد حمایت قرار می‌دهد.

سیاهپور یادآور شد: مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای و مرکز بی سیم استان فارس نیز شبانه روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی، وضعیت ترافیکی، محدودیت و انسداد‌های ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب با استفاده از تلفن گویای ۱۴۱ و نرم افزار ۱۴۱ آماده است.

در استان فارس، طول راه‌های تحت پوشش برفروبی ۶۳۸۵ کیلومتر، تعداد گردنه‌های تحت پوشش - ۵۲ عدد و طول گردنه‌های تحت پوشش، ۷۷۷ کیلومتر است. ​

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار