پزشک فوق تخصص عفونی کودکان فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه در ایران به لحاظ رفتار مردم و مدیریت و کنترل این بیماری توسط مسئولان خوب عمل نکرده‌ایم، تاکید کرد: حفظ فاصله فیزیکی، دوری از ترشحات تنفسی، شرکت نکردن در تجمعات، گرفتن تست از افراد مشکوک به این بیماری، قرنطینه اجباری افراد مثبت بدون علائم و...از مهمترین نکاتی است که باید در کنترل این بیماری در کشور مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۹۱۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:دکتر محمدرحیم کدیور  با اشاره افزایش موارد ابتلای خانوادگی به کووید19 طی ماه‌های اخیر، گفت: یکی از دلایل مهم در ابتلای خانوادگی به این بیماری، شناسایی و قرنطینه نشدن افراد مثبت بدون علامت و رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط است.

او با تاکید براینکه افرادیکه تست کرونای آنها مثبت می‌شود اما هیچگونه علامت و نشانه‌ای از بیماری ندارند هم باید مانند افراد دارای علامت، دوره قرنطینه را بگذرانند، گفت: ویروس عامل بیماری کرونا در کُل کشورهای جهان یکی است و طی این ماه‌ها، جهش کمی داشته است.

کدیور با بیان اینکه آمار تعداد مبتلایان و مرگ و میر کشورهای مختلف به دلیل نوع برخورد مردم و مدیریت و کنترل این بیماری توسط مسئولان متفاوت است، افزود: سیاستی که برای کنترل کووید١٩ در بعضی از کشورها مانند آمریکا اعمال می‌شود، اشتباه است. اما در کشورهایی مانند ژاپن، چین و کره جنوبی به دلیل شیوه مواجهه، شاهد بروز مرگ و میر کمتری نسبت به سایر کشورها هستیم.

این فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه در ایران به لحاظ رفتار مردم و مدیریت و کنترل این بیماری توسط مسئولان خوب عمل نکرده‌ایم، تاکید کرد: حفظ فاصله فیزیکی، دوری از ترشحات تنفسی، شرکت نکردن در تجمعات، گرفتن تست از افراد مشکوک به این بیماری، قرنطینه اجباری افراد مثبت بدون علائم و...از مهمترین نکاتی است که باید در کنترل این بیماری در کشور مدنظر قرار گیرد.

کدیور ادامه داد: باید افراد مبتلا در بیمارستان‌ها بستری شوند اما ظرفیت مراکز درمانی اختصاص یافته به این بیماران محدوده است و به همین دلیل خصوصا در شرایط افزایش آمار بیماران، امکان بستری همه بیماران وجود ندارد.

او همچنین با بیان اینکه برای درمان این بیماری هنوز داروی خاصی کشف نشده است تغذیه مناسب و خوب در این ایام با هدف ارتقاء ایمنی توصیه می‌شود، گفت: استفاده از میوه جات، سبزیجات، ویتامین D در افراد بزرگسال و سنین پایین‌تر براساس دستورالعمل‌های صحیح، ویتامین A و ویتامین C به میزان کافی، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

فوق تخصص عفونی کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه مصرف دمنوش‌ها هیچ کمکی به پیشگیری یا درمان این بیماری نمی‌کنند، در عین حال توصیه کرد که در فصل سرد از مایعات گرم بیشتر استفاده شود.

کدیور با تاکید بر پرهیز از تماس مستقیم با ترشحات دهانی افراد، گفت: ما امروز از نوزاد چند روزه تا کودکان و سنین مختلف مبتلایان مثبت داریم. البته کودکانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، بیشتر مبتلا می‌شوند. لذا اکیدا از بوسیدن کودکان و نوزادان، حتی توسط والدین، خودداری شود.

فوق تخصص عفونی کودکان در خصوص مادران شیرده خاطرنشان کرد: مادران شیرده نیز در صورت ابتلا به کرونا باید به شکل کامل قرنطینه شوند اما در دوران ابتلا می‌توانند با رعایت کامل نکات بهداشتی و دقت در پوشاندن کامل دهان، بینی و دستها، به نوزاد خود شیر بدهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
بفرمایید در چه موردی عملکرد مناسب داشتیم ؟آقای دکتر! شما ظاهرا" نمیدانی مملکت چطوری اداره میشود.با شیر یا خط یا رمل واسطرلاب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار