در این پست شما با خوش آب و هواترین مناطق برای سفر در ایران آشنا می‌شوید.
کد خبر: ۹۱۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا: بنابراعلام ویلا پیلا، ایران مکان‌های بسیار زیبا و خیره کننده‌ای از جمله مکان‌های باستانی باورنکردنی، مساجد، بازارهای تاریخی، باغ‌های دیدنی و عجایب طبیعی برای بازدید دارد.

اگر به دنبال این سوال هستید که خوش آب هواترین مناطق برای سفر در ایران کدام‌ها هستند؟ حتما باید بدانید که در هر زمانی چه مناطقی بهترین گزینه برای سفر هستند.

مناطق خوش آب و هوا ایران در هر فصل سال

ایران در هر ماه از سال، مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای بازدید دارد. فصل‌ها از زمستان نیمه یخبندان شهرکرد و تبریز در غرب و شمال‌غربی تا جزایر گرمسیری قشم و کیش در انتهای جنوب ایران ادامه پیدا می‌کند. برخی از مسافران هوای سرد را دوست ندارند و دوست دارند که در دمای مناسب‌تری به سفر بپردازند در حالی که برخی دیگر هوای گرم تابستان را نمی‌پسندند.

 

بهار و پاییز بهترین فصل ها برای سفر به مناطق خوش آب ایران

بهار به طور رسمی از اول فروردین تا آخر خرداد ادامه دارد. بهار یکی از مهم ترین فصل های فرهنگ ایران است زیرا با آغاز آن نوروز هم جشن گرفته می شود و به همین دلیل سفرهای داخلی بفور انجام می شود.

هوای بهاری در سراسر ایران بسیار مطبوع است، اما ممکن است در اوایل بهار شب‌های کمی سرد را تجربه کنید. خبر خوب این است که شما می‌توانید به همه جای کشور ایران سفر کنید.

پاییز فصلی است که با بازگشایی مدارس در ماه مهر شروع می شود و به طور عمده سفر های داخلی کمتر انجام می‌شود. پس اگر شلوغی در رفت و آماد و مکان های دیدنی را دوست ندارید فصل مناسبی است.

در پاییز، هوای مناطق جنوب کشور هنوز گرم است اما نسبت به مرکز و شمال (جایی که شهرهای بزرگ توریستی واقع شده‌اند) نسبتا مطبوع هستند. در این فصل هیچ جشنواره بزرگی وجود ندارد. (مگر اینکه بخورید به محرم یا ماه رمضان)

شهرهای بزرگ ایران مقصد مناسبی در بهار و پاییز

شهرهای بزرگ از جمله اصفهان، شیراز، تهران، یزد و کاشان بروید و از کاخ‌ها، باغ‌ها، مساجد و بازارهای خیره‌کننده لذت ببرید.

تخت جمشید و پاسارگاد شیراز برای دیدن شکوه و عظمت فارس قدیم، کاخ گلستان در تهران، میدان نقش جهان اصفهان با ترکیب زیبایی از معماری اسلامی و ایرانی و معبد باستانی زرتشتیان در یزد؛ خانه‌های تاریخی کاشان و بازارهای زیباش، البته اینا تنها بخشی از جذابه های گردشگری کشور عزیزمون ایران.

سفرهای کویری خود را در بهار و پاییز انجام دهید

بطور کلی اوایل بهار و پاییز زمان بسیار مناسبی است برای بازدی از مناطق مختلف ایران.

اما تجربه بازدید از زیباترین و دیدنی‌ترین بیابان‌های ایران (صحرای بزرگ نمک (کویر لوت) و دشت لوت) در اوایل بهار و پاییز فوق العاده هستند. هیچ سفری در ایران بدون تجربه کویر، کامل نمی‌شود. به کویر مرنجاب، گرمه و کالوت بروید و از سکوت، آرامش و فضای آرامش‌بخش این مکان‌ها لذت ببرید.

اقامت در کاروانسراهای تاریخی یا خانه‌های محلی، لذت بردن از شترسواری، بازدید از اماکن تاریخی در قلب کویرها، تماشای طلوع و غروب خورشید و نوشیدن یک چای گرم در اطراف آتش در حالی که در شب به ستاره‌های درخشان نگاه می‌کنید همه تجربیاتی هستند که در سفر به کویر ایران می‌توانید بدست آورید.

برای سفر های تابستانه به مناطق شمالی بروید

تابستان در ایران از اول تیر تا آخر شهریور ادامه دارد. هوای ایران به ویژه در جنوب به مدت ۲ ماه بسیار گرم می‌باشد و این در حالی است که گشت و گذار در جنوب و مرکز ایران در تابستان بسیار طاقت فرسا می‌شود.

آب و هوای مرطوب و معتدل استان‌های ساحل جنوبی دریای خزر از جمله گیلان، مازندران و گلستان و همچنین استان‌های شمال غربی که در آنجا جنگل‌ها و مناظر دیدنی وجود دارند، مقصدهای عالی برای سفر هستند.

زیباترین استان‌ و شهر های شمالی ایران

زیباترین استان های شمالی ایران (گیلان، مازندارن و گلستان) در این منطقه و در امتداد دریای خزر واقع شده‌اند. آب و هوای معتدل و چشم‌اندازهای زیبا در این استان‌ها، آنها را به خوش آب هواترین مناطق برای سفر در ایران تبدیل کرده که در فصل تابستان می‌توانید از آن ها دیدن کنید.

 

زیباترین شهرهای منطقه: رشت، انزلی، لاهیجان، بابل، ساری، چالوس و رامسر هستند. برای داشتن یک تجربه دلنشین می‌توانید برای اجاره ویلا در رامسر از ویلاپیلا استفاده کنید.

مناطق خوش آب و هوا برای سفر در زمستان

خلیج فارس با جزایر زیبایی که دارد یکی از خوش آب هواترین مناطق برای سفر در ایران در فصل زمستان است. دمای هوا در حالت ایده‌آل راحت و دلپذیر است. قشم و کیش محبوب‌ترین مقاصد در امتداد خلیج فارس و دریای عمان هستند.

زمستان در ایران از اویل ماه دی تا اواخر ماه اسفند ادامه دارد. به طور کلی گردشگران بسیار کمتری در زمستان سفر می‌کنند و این به معنی صف‌های کوتاه تر، ازدحام جمعیت کمتر و نرخ اجاره ویلا و خانه کمتر است.

جزایر جنوبی از جمله قشم و کیش با میانگین دمای ۶۵ درجه فارنهایت در زمستان مقصد اصلی مسافران داخلی را تشکیل می‌دهند. در زمستان علاقمندان به اسکی می‌توانند اقامتگاه‌های عالی را در سایت های اجاره ویلا و سوئیت مانند ویلاپیلا پیدا کنند.

اگر علاقه زیادی به اسکی دارید شمشک و دیزین، بزرگترین پیست های اسکی ایران که در ۲۶۵۰ متری کوه‌های البرز قرار دارد و تنها دو ساعت با تهران فاصله دارد. امکاناتی از جمله دو هتل و کلبه‌های متعدد و آپارتمان‌های اجاره‌ای خصوصی می‌توانند روزانه صدها نفر را در خود جای دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار