نماینده کازرون گفت: وجود مواد غنی‌شده و آب‌سنگین در کشور می‌تواند مانند یک سیستم پدافند عمل کند اما این را باید بدانند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌رویم.
کد خبر: ۹۱۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 21 October 2020
به گزارش تابناک فارس: رافائل گروسی، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیراً از تعابیری مانند «گریز» و «کیفیت قابل‌توجه مواد هسته‌ای» برای فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی استفاده کرده بود که این اظهارات واکنش کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی را در پی داشت.
 
وی تصریح کرد که این تعابیر، جایگاهی در اسناد حقوقی آژانس ندارند.
 
فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره این اظهارات گفت: واکنش سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به این اظهارات کاملاً درست بوده است.
 
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطرح کردن بحث گریز یعنی اینکه ما مواد اولیه لازم را برای رسیدن به سلاح داریم، افزود: این نوع اظهارات ادعای رژیم صهیونیستی و آمریکاست.
 
رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: در شرایط فعلی بحث گریز مطرح نیست چون جمهوری اسلامی به دنبال سلاح هسته‌ای نرفته، نمی‌رود و نخواهد رفت.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه اگر بخواهند شرایط دیگری بر کشور ما تحمیل کنند شاید مواضع ما تغییر کنند، گفت: در شرایط فعلی داشتن این مواد برای ما حالت بازدارندگی را دارد.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وجود مواد غنی‌شده و آب‌سنگین در کشور می‌تواند مانند یک سیستم پدافند عمل کند اما این را باید بدانند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای نمی‌رویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار