مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از برداشت مکانیزه چغندرقند در بیش از سه هزار و 600 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 182هزار تن چغندر قند تولید و به مقصد کارخانه های طرف قرارداد حمل شود.
کد خبر: ۹۱۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 21 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایانا: سیدعلی آقا میرطالبی تصریح کرد: برداشت چغندرقند از دهم مهرماه آغاز شده است و تا بیستم آبان ماه ادامه دارد.

میرطالبی با اشاره به اینکه در سال جاری چهار کارخانه قند اقلید، نقش جهان، اصفهان ومرودشت محصول تولیدی کشاورزان را تحویل می گیرند، افزود: تمامی مراحل کاشت تا برداشت این محصول با نظارت این کارخانجات انجام می شود.

وی تصریح کرد: هزینه های بالای کارگری موجب ترغیب کشاورزان به برداشت مکانیزه این محصول شده که افزایش ضریب مکانیزاسیون شهرستان را نیز به دنبال داشته است.

به گفته میرطالبی؛ از مهمترین مزایای برداشت مکانیزه چغندرقند می توان به کاهش هزینه های تولید، استفاده از بقایای گیاهی محصول به عنوان کود سبز، افزایش ماده آلی خاک، افزایش بازدهی آبیاری، سهولت در عملیات برداشت و بارگیری محصول و آماده سازی به موقع زمین برای زراعت های پاییزه گندم و جو اشاره کرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت کشت قراردادی در اجرای الگوی کشت، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، تولید برمبنای ثبت سفارش و اقلیم هر منطقه انجام می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اقلید تاکید کرد: با وجود نیاز به نقدینگی کشاورزان، برای خرید نهاده و ماشین آلات، اجرای کشت قراردادی، تضمینی برای خرید محصول محسوب می شود.

 

برچسب ها: برداشت ، چغندر قند ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار