هم اکنون ۱۷۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در فارس به علت وخامت شرایط جسمی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.
کد خبر: ۹۱۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 21 October 2020

تاباک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در فارس، ۳۳۵ هزار و ۷۷۵ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت تهیه و به آزمایشگاه‌های تشخیصی در سطح استان ارسال شده که از این تعداد، ۷۲ هزار و ۲۳۱ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

دکتر علی اکبری با بیان اینکه هم اکنون یک هزار و ۸۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۱۷۹ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

این مقام مسوول در دانشگاه افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ هم استانی دیگر به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون آمار جانباختگان ناشی از کرونا ویروس در فارس به هزار و ۲۲۲ نفر رسیده است.

وی، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۶۳ هزار و ۲۰۲ نفر اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و مرگ ناشی از کروناویروس تاکید کرد: استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تردد‌های غیرضروری، برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس ضرورت دارد.

دکتر اکبری با بیان اینکه باید با رعایت دستورات بهداشتی در برابر بیماری کووید۱۹، به مجموعه سلامت کمک کنیم ابراز امیدواری کرد تا به لطف خداوند متعال و مشارکت مردم و تلاش بی وقفه کادر بهداشت و درمان، این ویروس منحوس مهار شود.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار