در اولین جلسه هفته جاری (یکشنبه) قرار بود طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی جزو دستور کار جلسه مجلس باشد اما از دستور کار خارج و به جلسه بعدی (چهارشنبه) موکول شد اما دیروز نیز این موضوع مسکوت ماند. حال باید منتظر نشست تا ببینیم بالاخره قرار است این طرح در دستور کار قرار گیرد یا به هفته‌های بعد پاس‌کاری و در نهایت بی‌ثمر باقی‌بماند! 
کد خبر: ۹۱۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 22 October 2020
به گزارش تابناک فارس: طی ماه‌های گذشته با توجه به وضعیت تامین کالاهای اساسی و مشکلاتی که در این رابطه برای مردم وجود داشت، مجلس طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی را مصوب کرد که طی آن پیشنهاداتی در رابطه با توزیع کالاهای اساسی در قالب کالابرگ یا کارت الکترونیک مطرح بود. در این مدت قرار بود سازمان برنامه و بودجه طرح را بررسی کند و در رابطه با تامین منابع آن تصمیم‌گیری شود.
 
براین اساس قرار شد مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برای هریک از افراد سه دهک اول و ۶۰ هزار تومان برای هر یک از سایر دهک‌ها واریز شود که به حساب کارت یارانه نقدی آنها خواهد بود.
 
و اما طرحی که مسکوت ماند!
 
در اولین جلسه هفته جاری (روز یکشنبه) قرار بود این طرح جزو دستور کار جلسه مجلس باشد اما از دستور کار خارج و به جلسه بعدی (روز چهارشنبه) موکول شد اما دیروز نیز این موضوع مسکوت ماند. حال باید منتظر نشست تا ببینیم بالاخره قرار است این طرح در دستور کار قرار بگیرد یا به هفته‌های بعد پاس‌کاری و در نهایت بی‌ثمر باقی‌بماند ! 
 
کمک‌های معیشتی به تناسب اعضای خانوار متفاوت بوده و از این قرار است که در هر ماه برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان پرداخت می شود.
 
براین اساس اگر قرار باشد یارانه ۱۲۰ هزار تومانی کالاهای اساسی نیز با مصوبه نهایی مجلس از سوی دولت پرداخت شود آن‌گاه سه یارانه نقدی در هر ماه پرداخت خواهد شد، اول یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که از سال ۱۳۸۹ در دستور کار دولت‌ها بوده، کمک‌های معیشتی که از محل مابه‌التفاوت بنزین تامین می‌شود و یارانه کالاهای اساسی که طبق مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه باید از نیمه دوم امسال به خانوارهای مشمول که همان افراد دریافت کننده کمک‌های معیشتی هستند پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار