شیراز در حوزه‌های فقهی، فلسفی، کلامی، حدیثی ، تاریخی ،ادب و ابعاد مختلف علوم انسانی پیشتاز در کشور است.
کد خبر: ۹۱۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 22 October 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: شیراز نگین درخشانی در تاریخ علم و اندیشه و حوزه‌های علمیه است.

آیت الله اعرافی افزود: این شهر در حوزه‌های فقهی، فلسفی، کلامی، حدیثی و تاریخی تا ادب و ابعاد مختلف علوم انسانی پیشتاز در کشور است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه در این سفر ارزیابی سفر سال قبل را خواهیم داشت، گفت: در این سفر برای ارتقا حوزه‌های علمیه فارس تصمیمات جدیدی گرفته می‌شود.
آیت الله اعرافی افزود: ارتقا و تداوم حوزه‌های علمیه بر دوش مردم و علما بلاد است و مدیریت حوزه‌های علمیه کشور هم همه تلاش خود را انجام خواهد داد.
او گفت: آنچه در در سال‌های اخیر دنبال می‌شود این است که حوزه‌های استان‌های بزرگی مانند فارس صاحب اختیار باشند و خود آن‌ها تصمیم گیرنده باشند.
آیت الله اعرافی ادامه داد: برای ارتقا حوزه‌های استان فارس، تنوع رشته‌ای که بیش از چهارصد رشته گرایش در مقاطع مختلف است، در دستور کار قرار دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های شیراز یکی از پایگاه‌های مهم اجرای رشته‌های متنوع در رشته‌های علوم انسانی و علوم اسلامی علوم عقلی است، زیرا این شهر و استان سابقه کهنی در حوزه‌های مختلف دارد.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان کرد: فعال شدن درس‌های خارج از فقه اصول و زمینه سازی برای گسترش پژوهش‌های اسلامی از اهداف و راهبرد‌هایی است که در استان فارس پیگیری می‌شود.
شرکت در کمیته عالی وقف، شرکت در اجلاسیه مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه استان و شرکت در همایش حوزه انقلابی از مهمترین برنامه‌های ایت الله اعرافی در سفر یک روزه به شهر شیراز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار