ظفر افشون استان فارس یکی از استان‌های برتر در زمینه تولید گندم مرغوب و باکیفیت است و برخی استان‌ها و به ویژه کارخانه‌های تولید آرد متقاضی خرید گندم استان فارس هستند تا گندم این استان را با گندم خودشان مخلوط کنند تا یک آرد با کیفیت برای تبدیل کردن به نان به دست آورند.
کد خبر: ۹۱۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 24 October 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ظفر افشون با اشاره به انتشار مطالبی مبنی بر کمبود آرد و گندم در کشور از سوی معاندین افزود:با توجه به مصرف ماهانه ۵۰ هزار تن آرد در استان، میزان گندم ذخیره شده در مراکز ذخیره‌سازی و همچنین گندمی که در اختیار کارخانه‌های تولید آرد قرار گرفته حدود ۱۰ برابر نیاز استان به آرد است.

وی اظهار داشت: استان فارس یکی از استان‌های برتر در زمینه تولید گندم مرغوب و باکیفیت است و برخی استان‌ها و به ویژه کارخانه‌های تولید آرد متقاضی خرید گندم استان فارس هستند تا گندم این استان را با گندم خودشان مخلوط کنند تا یک آرد با کیفیت برای تبدیل کردن به نان به دست آورند.
وی ادامه داد: بنابراین با توجه به میزان گندم ذخیره شده در استان، تا آغاز برداشت گندم در سال زراعی جاری یعنی اواخر اردیبهشت یا اواسط خردادماه هیچگونه کمبود گندمی نخواهیم داشت و حتی برای خالی کردن سیلوها و احیاء آنها برای ذخیره گندم جدید بخشی از ذخیره گندم به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: امسال در مجموع ۹۱۱ هزار و ۵۳۵ تن گندم از ۴۸ هزار و ۳۰۰ کشاورز استان خریداری شده که از این میزان تاکنون ۲۰۰ هزار تن به خارج استان ارسال شده است.
افشون افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان ۲۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد ریال بوده که کل بهای آن به کشاورزان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: با توجه به رشد قابل توجهی که در بحث خرید تضمینی گندم شاهد هستیم که از هر کیلو ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به چهار هزار تومان رسیده، پیش‌بینی می‌شود که سطح زیرکشت در استان فارس افزایش پیدا کند و میزان گندم تولیدی استان به مرز یک و نیم میلیون تن برسد.
وی گفت: قیمت نان ثابت است و آرد یارانه‌ای نیز در اختیار نانوایی‌ها قرار دارد و شهروندان از این بابت هیچگونه دغدغه‌ای نداشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از فرمانداران شهرستان‌های استان به عنوان روسای کارگروه‌های آرد و نان خواست که جلسات این کارگروه را به شکل منظم برگزار کرده و بحث عرضه آرد به نانوایی‌ها و تثبیت قیمت‌ها را رصد کنند.

برچسب ها: گندم ، خرید تضمینی ، سیلو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار