استاندار فارس از ساخت بزرگترین المان دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: تلاش می‌شود که این المان در منطقه باباکوهی شیراز امسال کلنگ‌زنی شود و ظرف مدت کوتاهی نیز ساخته و بهره‌برداری شود.
کد خبر: ۹۱۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 24 October 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:عنایت‌الله رحیمی  با بیان اینکه دفاع مقدس میراث ارزشمندی است که باید حفظ شود اظهار داشت: ارزشمندترین یادگارهای این دوران ارزش معنوی، اسلامی و ملی است.

وی با بیان اینکه انتقال فرهنگ دفاع مقدس نیاز امروز نسل جامعه ماست که باید به روش‌های مختلف انجام شود گفت: شیراز و استان فارس در زمینه ساخت المان و نشانه‌های دفاع مقدس تاکنون آن گونه شایسته این استان بوده به خوبی عمل نشده است.

استاندار فارس از ساخت بزرگترین المان دفاع مقدس در استان خبر داد و افزود: تلاش می‌شود که این المان در منطقه باباکوهی شیراز امسال کلنگ‌زنی شود و ظرف مدت کوتاهی نیز ساخته و بهره‌برداری شود.

رحیمی با بیان اینکه این یک کار ماندگار در حوزه دفاع مقدس در استان فارس است، بیان کرد: همه ما می‌رویم و این شغل و منصب‌ها ماندگار نیست اما این المان‌ها و نشانه‌ها همیشه باقی می‌ماند ما معاصر انقلاب و دفاع مقدس هستیم باید یک اثر شاخص و برجسته برای نسل‌های آینده از این دوران باقی بگذاریم.

 

وی با بیان اینکه شیراز به سعدی، حافظ و دروازه قرآن مشهور است اما همه مربوط به گذشتگان است، تصریح کرد: ما هم باید چیزی از خودمان برای نسل‌های آینده به جا بگذاریم.

استاندار فارس با اشاره به اینکه گذر زمان سبب فراموشی بسیاری از امور می‌شود، گفت: اگر کاری برای حفظ دفاع مقدس نکنیم نسل‌های آینده به تدریج این دوران را فراموش می‌کنند باید یک اثر شاخص از دفاع مقدس در شیراز احداث شود.

رحیمی با تاکید بر اثرگذار بودن چنین حرکت‌های فرهنگی افزود: قرار گرفتن این المان در ارتفاع یک نشانه شهری است که مردم می‌توانند از جاهای مختلف بر اساس آن جهت‌یابی کنند، خود کوه یک نشانه شهری است ولی این المان یک برجستگی ویژه ایجاد می‌کند که هم نشان فرهنگی است و هم یک نشانه است که می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه باید ابتدا طرح ارائه شود، جزئیات و برآوردهای آن مشخص شود تا هر دستگاه یک قسمت از ساخت آن را بر عهده بگیرد، بیان کرد: اطراف المان هم به اندازه هزار تا 1500 متر می‌توان محوطه‌سازی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار