نماینده شیراز با بیان اینکه طرح تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارها در 6 ماه دوم امسال نیاز به بررسی بیشتری دارد، بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی که دولت کسری بودجه دارد، اجرای چنین طرح‌هایی کار سخت و دشواری است و مشکلات حوزه اقتصاد را تشدید می‌کند. بنابراین من موافق این طرح نیستم.
کد خبر: ۹۱۱۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 24 October 2020
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری با اشاره به طرح معیشتی مجلس که دولت را مکلف می‌کند برای تامین بخشی از نیازهای معیشتی خانوارهای در 6 ماه دوم امسال، ماهانه مبلغی را به حساب سرپرست خانوارها واریز کند، گفت: استدلال نمایندگان این است با توجه به نرخ تورم و افزایش قیمت کالای اساسی در کشور لازم است تا پایان سال و ساماندهی وضعیت اقتصاد کشور، دولت کمک حداقلی را به خانواده‌ها داشته باشد و بخشی از قدرت خرید از دست رفته آنان  را جبران کند.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تامین مالی این طرح نیاز به بررسی بیشتری دارد، بیان داشت: با توجه به شرایط فعلی که دولت کسری بودجه دارد، اجرای چنین طرح‌هایی کار سخت و دشواری است و مشکلات حوزه اقتصاد را تشدید می‌کند. بنابراین من موافق این طرح نیستم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: البته این بخش از طرح که کالاهای اساسی که با ارز دولتی و یا نیمایی تامین مالی می‌شود با قیمت تمام شده در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد و افراد بتوانند از طریق کارت الکترونیکی کالاهای ضروری را با قیمت تمام شده ارز دولتی یا ارز نیمایی تحویل بگیرند،‌حدودی موثر باشد، اما ارائه طرح معیشت و تامین مالی آن در شرایط فعلی نیاز به بررسی بیشتر دارد.
 
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی سه نوع ارز دولتی، نیمایی و آزاد داریم، گفت: در شرایط کنونی شاهد هستیم که هر کسی ارز ۴۲۰۰ تومانی و یا نیمایی دریافت و کالایی تهیه می کند ، آن را با نرخ آزاد قیمت گذاری می‌کند و این قابل قبول نیست.  باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که کالاها با ارز نیمایی قیمت گذاری شده و در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد و این می‌تواند ثبات قیمت در کالاها اساسی را به دنبال داشته باشد.
 
عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اجرای این طرح منجر به تشدید کسری بودجه دولت می شود، گفت: در شرایط فعلی کسری بودجه قابل توجهی داریم واجرای چنین طرح‌هایی مشکلات بیشتری برای دولت و کشور ایجاد می کند و به نظر می‌رسد تامین کالا با قیمت تمام شده اولی‌تر از این طرح است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار