یکی از مشکلاتی که با قطع برق یخچال مواجه می‌شویم جلوگیری از فاسد شدن غذا‌های حساس به گرماست.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 26 October 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: قطعی برق از مسائل ناخوشایندی است که می‌تواند با خاموش کردن یخچال شما، سبب فاسد شدن سریع غذاهایتان شود اما داشتن یک برنامه مشخص در خصوص اینکه به هنگام قطعی برق چه کاری باید انجام داد، می‌تواند به حفظ غذای شما کمک کند.

پایگاه «Brightside» در گزارشی به هفت راهکار پرداخت که می‌تواند به شما در تازه نگهداشتن غذا به هنگام قطعی برق کمک کند:

۱- یک دماسنج خانگی را در یخچال خود نگه دارید
دماسنج‌های خانگی به شما کمک می‌کنند در زمان نبود برق، دمای غذا را در یخچال و فریزر بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دمای فریز شما در دمای صفر درجه فارنهایت (برابر با منفی ۱۷/۷ سانتی‌گراد) یا پایین‌تر بوده همچنین دمای یخچال شما در ۴۰ درجه فارنهایت (برابر با ۴/۴ سانتیگراد) باشد. این اعداد اعلامی، دما‌هایی است که ایمنی مواد غذایی شما را تضمین می‌کند.

۷ راهکار ساده برای تازه نگهداشتن غذا در مدت قطعی برق

 

۲- در‌های یخچال و فریزر را بسته نگه دارید
در هنگام قطع برق اطمینان پیدا کنید که در‌های یخچال و فریزر شما بسته مانده اند. بسته ماندن در‌های یخچال و فریزر کمک می‌کند تا مواد غذایی داخل آن‌ها برای مدت طولانی تری سرد بمانند. اگر در‌های یخچال و فریزر بسته بمانند، غذا در یخچال تا ۴ ساعت، در فریزر تا ۴۸ ساعت و در فریزر‌هایی که به صورت یخچال فریزر هستند (فریزر کامل نیستند) تا ۲۴ ساعت غذا می‌تواند بدون مشکل باقی بماند.

۳- از بطری‌های آب یخ زده برای خنک کردن غذا استفاده کنید
چند بطری آب را از قبل در فریزر نگه داشته و به هنگام قطعی برق، با استفاده از آنها، غدای داخل یخچال را در دمای ۴۰ درجه فارنهایت (۴/۴ سانتیگراد) یا پایین‌تر نگه دارید.

۷ راهکار ساده برای تازه نگهداشتن غذا در مدت قطعی برق

۷ راهکار ساده برای تازه نگهداشتن غذا در مدت قطعی برق

 

۴- به خرید یخ فکر کنید

داشتن یک یخدان در زمانی که شما نیاز به نگهداری غذا‌ها به صورت تازه در خارج از یخچال دارید، مفید خواهد بود. خرید قالب یخ یا «کیسه‌های یخ ژله ای» نیز می‌تواند ایده خوبی باشد؛ خصوصا زمانی که متوجه می‌شوید قطعی برق ممکن است طولانی باشد.

۷ راهکار ساده برای تازه نگهداشتن غذا در مدت قطعی برق

۵- غذا‌ها را در فریزر طبقه بندی کنید
هر چه فریزر پرتر باشد، غذا‌ها مدت بیشتری در آن تازه‌تر می‌ماند. بنابراین بهتر است فریزر خود را پُر نگه دارید یا دست کم، غذا‌های موجود در آن را در گوشه‌ای قرار دهید.

۷ راهکار ساده برای تازه نگهداشتن غذا در مدت قطعی برق

۶- غذا‌های یخچالی را در فریزر قرار دهید
ببینید کدامیک از غذا‌ها را بلافاصله به آن نیاز ندارید. آن‌هایی را که بلافاصله مصرف نمی‌شوند به فریزر منتقل کنید تا برای مدت زمانی بیشتر سالم بمانند. این مواد ممکن است شامل باقیمانده گوشت، مرغ تازه و حتی شیر باشد.

۷- جداسازی غذا‌هایی که مدت دوام بیشتری دارند
هر چه قدر هم که سعی کنید دمای مناسب داخل یخچال یا فریزرتان را حفظ کنید، این احتمال وجود دارد در صورتی که قطعی برق طولانی شود، دمای آن بالاتر رود.

در اینجا ما اسامی شماری از مواد غذایی که با خیال راحت می‌توانید برای مدت طولانی تری در زمان قطعی برق نگهداری کنید و آن‌هایی که احتمال خراب شدنشان سریعتر است و باید با استفاده از روش‌های بالا (مانند انتقال از یخچال به فریزر و یا استفاده از یخدان و قالب‌های یخ و یا بطری‌های آب یخ زده) آن‌ها را نگهداری کنید، می‌آوریم:

شما می‌توانید پنیر‌های سخت و فرآوری شده، کره و مارگارین (کره گیاهی)، میوه‌های تازه قاچ نخورده و سبزیجات، میوه‌های خشک، کره بادام زمینی، ژله، سس تاکو، خردل، سس کچاپ، زیتون و ترشیجات همچنین نان، کلوچه، شیرینی‌های پای میوه جات، قارچ تازه، گیاهان و ادویه جات را با خیال راحت تری نگه داری کنید.

اما مواردی که احتمال فاسد شدن آن‌ها سریعتر است و باید مراقبت بیشتری به خرج دهیدشامل گوشت‌های پخته یا خام، مرغ، غذا‌های دریایی، پنیر‌های نرم یا کم چرب، شیر و خامه، پاستا یا ماکارونی پخته شده، برنج، سبزیجات پخته شده، سوپ‌ها و خورشت هاست.

در این موارد تلاش کنید با استفاده از روش‌های ذکر شده مواد غذایی خود را تا زمان وصل شدن دوباره برق، در دمای مناسب نگهداری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار